رهبر جبهه ملی فرانسه با وعده خارج کردن این کشور از عضویت اتحادیه اروپا و ناتو، وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی؛ "مارین لو پن"، رهبر جبهه ملی فرانسه و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2017، وعده داد در صورت راهیابی به کاخ الیزه، یک همه‌پرسی مانند "برکسیت" در فرانسه برگزار می‌کند.

لو پن که با یک روزنامه یونانی صحبت می‌کرد اظهار داشت: ناتو فقط برای تحقق اهداف واشنگتن فعالیت می‌کند. اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه پیروز شوم، یک همه‌پرسی شبیه به برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) برگزار خواهم کرد.

رهبر جبهه ملی فرانسه به داشتن دیدگاه‌هایی ضدمهاجرتی و در تضاد با اتحادیه اروپا شهرت دارد. وی در ادامه گفت: فرکسیت (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) بخشی از سیاست من خواهد بود. مردم باید فرصت داشته باشند برای آزادی از بردگی و تهدیدی که از سوی تکنوکرات‌های بروکسل تحمیل می‌شود، رأی دهند تا حاکمیت را به کشور بازگردانند.

لو پن درمورد بهبود روابط با روسیهف دیدگاهی مشابه با "فرانسوا فیون"، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از احزاب راست میانه، دارد و همانند رقیب خود از گسترش فعالیت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا انتقاد می‌کند. لوپن همچنین وعده داده است اگر رئیس‌جمهور شود، کشورش را از ناتو خارج می‌کند زیرا دیگر نیازی به وجود این ائتلاف نیست.

وی همچنین افزود: ناتو زمانی تأسیس شد که تهدید پیمان ورشو و توسعه‌طلبی اتحاد جماهیر شوروی وجود داشت. حالا نه اتحاد جماهیر شوروی وجود دارد و نه پیمان ورشو؛ واشنگتن برای تحقق اهدافش در اروپا ناتو را حفظ کرده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ادامه تاکید کرد از اتخاذ تدابیری برای محدود کردن ورود مهاجران به اروپا حمایت می‌کند. وی در این باره گفت: من مخالف سیاستی هستم که ورود مهاجران را به اروپا تشویق می‌کند؛ قاره‌ای که نمی‌تواند آن‌ها را بپذیرد. باید جلوی سونامی مهاجران گرفته شود. اروپا از این قدرت برخوردار نیست که تضمین کند همه آن‌ها شغل و فرصت ارتقاء سطح زندگی خود را پیدا کنند.

در انتخابات پنج ماه آینده ریاست‌جمهوری فرانسه، "لو پن" با "فرانسوا فیون" رقابت می‌کند. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، از حزب چپ‌گرای سوسیالیست اعلام کرده است دیگر قصد ندارد برای دومین دوره ریاست جمهوری اعلام نامزدی کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار