مردم شهر جرابلس در حلب سوریه با برپایی تظاهراتی، خروج فوری گروه های مسلح از این شهر و خلع سلاح آنها را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسکای نیوز، مردم شهر جرابلس در استان حلب سوریه روز شنبه با برپایی تظاهراتی، خروج فوری گروه های مسلح از این شهر و خلع سلاح آنها را خواستار شدند.

براساس این گزارش، ساکنان این منطقه امیدوارند یک «پلیس آزاد» اداره امور شهر را به دست گیرد.

آنها همچنین از فرماندهی موسوم به «سپر فرات» خواسته اند گروه های مسلح را از شهر خارج کند.

منابع وابسته به معارضین اعلام کردند این تظاهرات در حالی است که اخیرا یکی از عناصر وابسته به گروه مسلح، شماری غیرنظامی را در این منطقه به قتل رساند.

جرابلس از جمله شهرهایی است که گروه های معارض مورد حمایت ترکیه اخیرا آن را تصرف کردند. ترکیه در تاریخ 24 اوت حملات گسترده ای را در خاک سوریه آغاز کرد. جرابلس نزدیک به دو سال در کنترل گروه تروریستی داعش بوده است.

ترکیه از 24 اوت گذشته عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه شروع کرده و به گفته ارتش این کشور تا کنون بیش از یک هزار و 600 کیلومتر در منطقه از عناصر تروریستی داعش و سایر عناصر تروریستی پاکسازی شده است. ترکیه بر آن است تا منطقه ای امن به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع در شمال سوریه به عرض نزدیک به 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر ایجاد کند.

آنکارا با ادعای اینکه وجود عناصر تروریستی داعش و گروههای PYD/YPG تهدیدی علیه امنیت ملی و مرزهای بین المللی این کشور است، تاکید دارد این منطقه را از عناصر تروریستی پاکسازی و منطقه ای امن برای اسکان آوارگان سوری ایجاد خواهد کرد.

از نظر ترکیه PYD/YPG شاخه ای از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) است و این کشور بیم آن دارد که این گروهها منطقه خودمختاری را در شمال سوریه تشکیل داده تمامیت ارضی و امنیت ملی این کشور را به مخاطره بیندازند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار