وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جدول گذاری و سنگ فرش معابر بویژه در مناطق سردسیر راهکاری برای خروج معادن سنگ از رکود است.

سنگ فرش معابر،راهکاری برای خروج معادن سنگ از رکودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ نعمت زاده،وزیر صنعت،معدن و تجارت صبح امروز در بازدید از معادن منطقه ی شاهکوه نهبندان گفت: کاربرد سنگ های معدنی در مبلمان شهری از جمله جدول گذاری و سنگ فرش معابر از راهکارهای خروج از رکود است.  

وی افزود:با توجه به رکود بخش مسکن و محدودیت های صادراتی، باید برای سنگ های معدنی مصارف مختلفی از جمله کاربرد آن در مبلمان شهری تعیین کرد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به وجود معادن ارزشمند سنگ گرانیت در شهرستان نهبندان گفت: سعی می کنیم فرآوری این سنگ ها را در این منطقه توسعه دهیم و تلاش می کنیم با ایجاد واحد فرآوری سنگ با استانداردهای بین المللی با سرمایه گذاری آستان قدس رضوی و حمایت بخش خصوصی ، سنگ را به کالای با ارزش تبدیل کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر تأمین زیرساخت های معادن از سوی دولت از پیگیری خود برای با فعال کردن بازارچه مرزی خبر داد.

در شهرستان نهبندان خراسان جنوبی 101 معدن با ذخیره 74 میلیون تن وجود دارد که از این تعداد 50 معدن با ذخیره 50 تن معادن سنگ گرانیت است.

لازم به ذکر است همزمان با سفر وزير صنعت ، معدن و تجارت به نهبندان عمليات اجرايي استخراج از معدن طلا در هيرد نهبندان با سرمايه گذاري اوليه ٢٠ ميليارد تومان نیز آغاز شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار