آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان جمعه در ارتباط با حمله برلین گفت خطر « فوری » دور شده اما تهدید تروریستی همچنان باقی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ با کشته شدن مظتون حمله تروریستی روز دوشنبه برلین، آنگلا مرکل اظهار کرد خطر فوری از بین رفته است اما تهدید همچنان باقی است.
دادستان مبارزه با تروریسم آلمان امروز اعلام کرد به رغم کشته شدن انیس آمری، عامل مظنون به حمله اخیر در برلین، به تحقیق درباره همدستان احتمالی او ادامه می دهد.

پیتر فرانک در کارلسروهه در جنوب غرب آلمان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «اکنون برای ما مهم است مشخص کنیم که آیا در مقدمات و انجام این حمله و فرار عامل مظنون شبکه ای برای حمایت و کمک یا همدستی وجود داشته است یا نه.» 

وی اعلام کرد بازرسان به ویژه می خواهند مسیری را که این تونسی از برلین تا میلان طی کرد زیر نظر بگیرند تا مشخص کنند آیا کسی به او کمک کرده است یا نه.

انیس آمری دوشنبه شب با کامیون به بازاری پر رفت و آمد در برلین حمله کرد که به کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن 50 نفر منجر شد. او سپس متواری شد و پلیس آلمان در تعقیب او قرار گرفت.

پلیس ایتالیا پنجشنبه شب این عامل مظنون حمله برلین را در میلان در شمال این کشور کشت و به تعقیب چهار روزه در اروپا یایان داد.  

دادستان آلمان کشته شدن این تونسی 24 ساله را تایید کرد که از مدت ها قبل برای پلیس و دستگاه های اطلاعاتی آشنا بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار