در هفته گذشته وزارت بهداشت پروژه های درمانی متعددی را راه اندازی و مجدد از نبود اعتبار گله کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت طی سفری به شهر قم، پروژه های متعدد بهداشتی درمانی را در این شهر افتتاح و از هر تریبونی برای ابراز گله مندی از دیرکرد در پرداخت بدهی بیمه ها استفاده کرد.

به اندازه تمام عمر شهر قم بیمارستان تحویل دادیم
حسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح بیمارستان 350 تختخوابی فرقانی با اشاره به اینکه شروع انقلاب اسلامی از شهر قم است، اظهار داشت: برخلاف تصور برخی از مردم، متاسفانه پس از انقلاب در قم هیچ بیمارستانی ساخته نشد و آنچه هم اکنون تحت عنوان بیمارستان و مراکز درمانی داریم همه از برکات روحانیون معظم و مراجع تقلید است که همه مومنان را تشویق به ساخت بیمارستان کرده اند. 

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های کامکار و نکویی از میراث حضرت آیت الله بروجردی است، تصریح کرد: در شهر قم به ازای هر هزار نفر کمتر از یک تخت بیمارستانی داریم که اکثر آنها فرسوده است و نیاز به جایگزینی دارد که خوشبختانه یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور افتتاح شد، دولت به شایستگی نتوانسته انجام وظیفه کند و یکی از مشکلات موجود بدهی بیمه‌ها است.

ایجاد 17 مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم
محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ساخت پلی کلینیک های‌ تخصصی به عنوان هفتمین عملکرد این وزارتخانه، بیان کرد: علاوه بر 700 کلینیک فعال، 2 هزار و 500 کلینیک تخصصی جدید نیز در دست ساخت است. 

وی با اشاره به راه اندازی ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم به ویژه در ۶ استان فاقد مرکز و توسعه و تجهیز ۲۴ مرکز درمان ناباروری موجود، اظهارداشت: ساخت و گسترش ۱۲۰ بخش اورژانس در بیمارستان های تروما و اصلی کشور و نوسازی بخش اورژانس در سایر بیمارستان ها، از جمله اقدامات وزارت بهداشت در نوسازی بیمارستان های دولتی بوده است.

كشت بيش از 2 هزار هكتار از مزارع كشور با فاضلاب تصفيه نشده/ وضعيت در ٤ استان نگران كننده است
صادق نیت رییس مرکز سلامت محیط و کار کنترل آبیاری محصولات به ویژه سیفی‌جات را با اهمیت خواند و افزود: در سال 94، 2 هزار و 400 هکتار مزارع با فاضلاب تصفیه نشده کشت شدند که مهمترین استان‌ها در این خصوص البرز، آذربایجان غربی، تهران و کرمانشاه است این میزان در سال 93 سه هزار و 400 هکتار گزارش شده بود. 

وی با اشاره به افزایش اخطارهای بهداشتی بیان کرد: در سال 91 ، 187مورد، در سال 92، 330 مورد در سال 93، 460 مورد و در سال 94 ، 660 مورد اخطار داده شده است از طرفی میزان ارجاع قضایی از 119 مورد در سال 91 به 291 مورد در سال 94 رسیده است و مزارع معدوم شده از 35 هکتار به 292 هکتار افزایش داشته است از طرفی نمونه برداری از فاضلاب 151  مورد در سال 91 و 300 مورد در سال 94 بوده است.

یک قران از پول هدفمندی را به ما اختصاص ندادند/ طرح تحول سلامت هنوز ریشه ندوانده است
وزیر بهداشت عنوان کرد: باید به طرح تحول سلامت که هنوز ریشه ندوانده است توجه کرد، البته خاموش بودن جامعه پزشکی مایه تاسف است، البته منظورم دفاع از خودمان نیست بلکه دفاع از سلامت مردم است. 

وی با بیان اینکه هیچ دولتی در حوزه سلامت هزینه نکرد؛ بیان کرد: تمام این عقب ماندگی در کشور نتیجه بی توجهی در طول سه دهه گذشته است امروز صبح نیز در حال چانه زدن با دولت بودم که اکنون  آذر ماه سال جاری در حال پایان است یک قران از پول هدفمندی را به ما اختصاص ندادید و ما با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتیم از طرفی تمام شکایات متوجه وزارت بهداشت است.

رییس علوم پزشکی جیرفت رقم اختلاس اعلام شده از سوی دادگستری را تغییر داد
محمدرضا محمدی ساردو رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خصوص اختلاس در این دانشگاه گفت: حدود 6 ماه گذشته امور مالی دانشگاه متوجه بی نظمی های مالی در معاونت بهداشتی این دانشگاه شد که این بی نظمی توسط کارپرداز این معاونت مبنی بر ارائه ندادن برخی اسناد مربوط به هزینه ها صورت گرفته بود.

وی میزان این بی نظمی را حدود 600 میلیون تومان اعلام کرد و تصریح کرد: همکاران امور مالی از همان ابتدا به بازرسان اطلاع دادند تا در این حساب ها سرکشی کنند که طی این بازرسی ها، سه ماه گذشته تمام پول ها و اسناد به دانشگاه بازگشت، اما با تشکیل پرونده و ارجاع آن به دستگاه قضایی، روز گذشته دادگاهی تشکیل شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار