تا پایا ن سال بدهی های معوق شهرداری مشهد تسویه خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر بازاریابی و بهره برداری فروش شهرداری مشهد با اعلام این خبر گفت : بدهی های معوق اوراق مشارکت بانکهای سپه ،شهر ،تجارت و ملت انجام شده است و تا پایان سال نیز تمامی بدهی های معوق شهرداری تسویه خواهدشد .
سید مهدی پژم در تشریح این معوقات افزود :این بدهی ها از سال 89 به بعد با انتشار اوراق مشارکت در خصوص بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده وهمچنین بهره برداری و توسعه خطوط 2 و 3 قطار شهری با مبلغی حدود سه هزار میلیارد تومان ایجاد شده است .
پژم در ادامه با اشاره به محاسن انتشار این اوراق برای شهر افزود : از آنجائیکه این اوراق در بافت فرسوده و توسعه زیرساخت های شهری هزینه شده است ، لذا تاثیر بسزایی در رشد و توسعه پایداری شهر داشته و موجب ارتقای وضعیت شهر مشهد و افزایش سطح رفاه همشهریان محترم خواهد شد.
او در توضیح دلایل تأخیر در بازپرداخت این بدهی ها گفت: به دلیل رکود حاکم بر صنعت ساختمان و بلند مدت بودن طرح های اجرایی، شهرداری موفق به باز پرداخت بخشی از تعهدات خود در سر رسید زمانی اوراق نشده است و از آنجائیکه بانک های عامل متعهد به پرداخت اصل و سود این اوراق هستند ، لذا اصل و سود مربوط به اوراق مشارکت در سر رسید معین توسط بانک ها پرداخت شده و از طرفی شهرداری مشهد به این بانک ها بدهکار شده بود.
مدیر بازاریابی وبهره برداری فروش شهرداری مشهد با ابراز خرسندی از پیشرفت اجرایی پروژه های عمرانی و در توضیح بدهی ناشی از اوراق مشارکت قطار شهری ادامه داد : پرداخت نیمی ازاین معوقات در تعهد شهرداری است و الباقی آن با اتمام دوره زمانی تعیین شده در تعهد دولت است و امیدواریم با تغییر شرایط اقتصادی و کمک دولت در بازپرداخت ، مسائل سریعتر مرتفع و شهر از نتایج اقتصادی و تجاری آن منتفع شود  .
انتهای پیام // ن.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.