اولین همایش ملی تجارت الکترونیک در دوران پساتحریم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رییس سازمان معدن و تجارت استان گلستان در این همایش گفت:  هدف عمده از برگزاری این همایشها فرهنگ سازی برای مردم استان است. 

حسینقلی قوانلو افزود: سال قبل هم همایشی با عنوان آشنایی با اعتماد الکترونیک برگزار کردیم که تاثیر آن امروز 138 شرکت و فروشنده استانی است و با این آمار امروز گلستان در بهره گیری از تجارت الکترونیک جزو ده استان اول کشور است. 

وی ادامه داد: حجم تجارت الکترونیک در دنیا در سال 2015، یک هزار و 400 میلیلارد دلار بوده و آخرین  آمار در کشور هم حدود ده میلیارد دلار بوده است و برجام و اجرایی شدن آن فرصتی فراهم کرده که این عقب افتادگی را جبران کنیم.  

بیش از 180 مقاله به دبیرخانه اولین همایش ملی تجارت الکترونیک در دوران پساتحریم ارسال شده بود که 33 مقاله از این تعداد پذیرفته و 6 مقاله به عنوان مقالات برگزیده انتخاب شد.

اعتماد الکترونیکی، نقش تجارت الکترونیکی در اقتصاد مقاومتی، سلامت، امنیت، اعتماد و پایداری در تجارت الکترونیکی، آینده نگاری و آینده پژوهی در حوزه تجارت الکترونیکی، مبادلات پولی، مالی و حمل و نقلی در بازارهای الکترونیکی و قواعد حقوقی، قوانین و مقررات حاکم بر تجارت الکترونیکی  از جمله محورهای این همایش بود.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.