مدیرکل فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: ایجاد 10 موزه را در برنامه‌های خود داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آبدار گفت: رویداد مهم تبریز 2018 منحصر به تبریز نیست، بلکه یک اتفاق ملی است و باید نگاه به آن ملی باشد و از ظرفیت‌های ملی در راستای تحقق تبریز 2018 استفاده شود.

وی افزود: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، در تمام تاریخ ایران و آذربایجان‌شرقی اتفاق مهم و منحصر به فردی است که باید از این ظرفیت برای رشد و ترقی شهر و استان بهره جست.

آبدار عنوان کرد: مقدمات تشکیل ستاد ملی به ریاست معاون اول رئیس جمهور انجام شده است تا ظرفیت‌های استانی در قالب ملی نمود پیدا کند.

وی گفت: برای نیل به این منظور نقشه راهی تدوین شده و وظایف تمام دستگاه‌های ذیربط در قالب کمیته‌های ویژه تبیین و در اختیار آنها قرار گرفته تا همگی به صورت همسو برای پیشبرد اهداف تبریز 2018 گام بردارند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری تبریز 2018 افزود: سه محور گردشگری برای بهره‌مندی هر چه بیشتر شهرستان‌ها از تبریز 2018 در نظر گرفته شده است که از این میان می‌توان به تبریز - مراغه و جنوب استان، تبریز - جلفا و شمال‌غرب استان و تبریز - کلیبر و جنگل‌های ارسباران اشاره کرد.

آبدار افزود: ایجاد 10 موزه همچون موزه فرش، موزه مشاغل بازار جهانی تبریز، موزه صنایع دستی و ... را در برنامه‌های خود داریم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.