46 نفر از مددجویان شهرستان کوهبنان که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده بودند با کمک خیران نیکوکاران در قالب طرح شوق زیارت به این سفر زیارتی اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ علیرضا معافی، مدیر کمیته امداد شهرستان کوهبنان با بیان اینکه طرح شوق زیارت با همکاری سازمان حج وزیارت ، کمیته امداد ، خیران و نیکوکاران و با هدف شناسایی ، معرفی ، ساماندهی واعزام افراد واجدشرایط به اماکن زیارتی راه اندازی شده است، گفت: این طرح در نظر دارد با طراحی مسیرهای مشخص برای جمع آوری کمکهای نقدی وغیر نقدی هموطنان خیر ، علاوه بر فراهم آوردن امکان زیارت اماکن مقدس برای نیازمندان جامعه ، زمینه مشارکت نیکوکاران ومردم نوعدوست کشورمان را نیز فراهم کند.

وی افزود: با اجرای طرح شوق زیارت نیازمندانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند، شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با یاری خیران امکان اعزام آن‌ها به سفرهای زیارتی از جمله عتبات عالیات و مشهد مقدس فراهم شود.

معافی با بیان اینکه در قالب این طرح طی هفته ی جاری ۴۶ نفر از مددجویان تحت حمایت شهرستان که تاکنون به سفر زیارتی مشهد مقدس مشرف نشده اند با کمک خیران خارج از استان زمینه اعزام آنان به مشهد مقدس فراهم شد و این مددجویان به مدت ۶ روز به این سفر زیارتی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد زیادی از مددجویان ونیازمندان شهرستان در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شده اند،خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته به دنبال این هستیم تا پایان امسال تمامی مددجویانی که تاکنون به مشهد مقدس اعزام نشده اند با کمک خیران به این سفر زیارتی اعزام شوند.

مدیر کمیته امداد کوهبنان وجود چنین اردوهای زیارتی را مفید خواند و گفت: طرح کاروان شوق زیارت با هدف تقویت روحیه معنوی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد و ترویج فرهنگ ناب ارتباط با اهل بیت«ع» اجرا می‌شود.

وی شناسایی و بهبود مسائل نیازمندی‌های آموزشی، نشاط ‌افزایی، تقویت رفتارهای دینی، تحکیم بنیان خانواده، تقویت روابط منطقی و عاطفی خانواده ها را از اهداف برگزاری این اردوهای سیاحتی و زیارتی عنوان کرد و اظهارداشت : یکی از مزیت‌های این اردوها بهره‌مندی همزمان مددجویان از آموزش‌های تخصصی، مشاوره‌ای و اعتقادی از قبیل آموزش مهارتهای زندگی، سبک زندگی اسلامی، شرکت در فعالیت‌ها و برنامه های جمعی و بازدید از نمایشگاه‌های فرهنگی و اماکن سیاحتی و زیارتی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.