این اقدام ها توسط یک دولت انجام نمی شود بلکه چندین کشور در یک پروژه مشترک برای برخورد با جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شده اند.

به گزارش وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از جام نیوز، سایت شبکه العربیه در خبری نوشت: مصطفی احمدی روشن معاون بازرگانی سایت اتمی نطنز صبح امروز بر اثر انفجار بمب در تهران ترور شد.

بر اساس گزارش منابع دولتی در ایران یک موتور سوار هنگامی که آقای روشن منزل خویش را به همراه دو تن دیگر ترک می کرد یک بمب مغناطیسی به خودروی حامل وی چسباند و وی را به قتل رساند.

"علیرضا نوری زاده" رئیس مرکز مطالعات ایران و عرب در گفتگو با "العربیه نت" اعلام کرد ایران با یک جنگ غیرکلاسیک و غیرعلنی مواجه است.

نوری زاده مدعی شد، انفجاری که به نابودی 150 موشک بالستیک شهاب 3 در پادگان امام علی منجر شد و انفجارهای دیگر در پادگان های غدیر، مدرس، مخازن سوخت اتمی در یکی از تاسیسات اتمی، تاسیسات اصفهان و کرج همه نشانه این است که جنگ غیرعلنی علیه ایران آغاز شده است.
خودروی منفجر شده از نوع پژو 405 بوده است و این حادثه در میدان کتابی در نزدیکی پل سید خندان به وقوع پیوست.

نوری زاده تاکید کرد این انفجار در یک منطقه حساس و محل تردد مقامات کشوری و در نزدیکی وزارت اطلاعات و مراکز سپاه به وقوع پیوسته است و بیانگر این است دستگاه های امنیتی خارجی برخلاف ادعای مقامات ایرانی به شکل گسترده ای در این کشور نفوذ دارند و در روز روشن دست به چنین اقدام هایی می زنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری های دولتی ایران این خودرو سه سرنشین داشته است. دو تن از همراهان مصطفی روشن در این انفجار زخمی شدند.

طی دو سال گذشته تعدادی از دانشمندان و استادان ایرانی مرتبط با برنامه اتمی ایران به این شیوه به قتل رسیده بودند. جمهوری اسلامی ایران دستگاه های اطلاعاتی غربی و اسرائیل را مسئول این اقدام ها معرفی می کند اما اسرائیل و کشورهای غربی این اتهام ها را رد می کنند.

نوری زاده تاکید کرد: «اقدام علیه ایران نمی تواند کار یک کشور یا یک سازمان امنیتی باشد. این سازمان ها در داخل ایران حضور دارند و در دستگاه های امنیتی ایران نفوذ دارند و علیه این کشور اقدام می کنند. این اقدام ها توسط یک دولت انجام نمی شود بلکه چندین کشور در یک پروژه مشترک برای برخورد با جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شده اند.»

گفتنی است نوری زاده قبلا گفته بود که جنگ بین ایران و رژیم صهیونیستی آغاز شده و نشانه های آن ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط موساد است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار