رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری شخصی که با استفاده از هک یکی از شبکه‌های اجتماعی و دسترسی به لیست مخاطبین، با ارسال پیام‌هایی درخواست کمک‌های نقدی کرده و اقدام به کلاهبرداری نموده است، خبر داد.

هک شبکه‌های اجتماعی و کلاهبرداری 22 میلیون تومانیبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز در تشریح این خبر گفت: در پی وصول چندین فقره شکوائیه از سوی شهروندان با موضوع این‌که شخصی ناشناس یکی از شبکه‌های اجتماعی آنان را هک نموده و پس از دسترسی به مخاطبین آنها، با ارسال پیام‌هایی از طریق همان شبکه اجتماعی از دوستان و آشنایان شاکیان تحت نام آنها به شیوه درخواست کمک نقدی کلاهبرداری نموده است، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود: با انجام برخی اقدامات فنی و تخصصی پلیسی شخصی با هویت مشخص، ساکن یکی از شهرهای استان اصفهان شناسایی و در یک عملیات پلیسی غافلگیرانه دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل گردید.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات فنی پلیسی انجام شده به بزه انتسابی معترف و اعلام داشت از طریق ارسال پیام با استفاده از نماد شبکه اجتماعی به شکات و دیگر کاربران اعلام می‌نمودم چنان‌چه تمایلی برای عضویت در گروه‌ها و صفحات جذاب دارید با ارسال کد پنج رقمی به همراه شماره موبایل خود به عضویت گروه درآمده و از این طریق شبکه اجتماعی آنها را هک می‌نمودم و به کلیه اطلاعات موجود در گوشی تلفن همراه آنها اعم از عکس، مخاطبین، اطلاعات شخصی و... دسترسی می‌یافتم.
 
 رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: متهم اعتراف کرد با توجه به مشکلات مالی که داشتم پس از هک شبکه اجتماعی کاربران، با ارسال پیام به تعدادی از مخاطبین آنان از ایشان درخواست وجه به صورت واریز کارت به کارت می‌نمودم که آنان نیز مبالغ درخواستی را بلافاصله به حساب اینجانب واریز می‌نمودند که از این طریق مبلغ 22 میلیون تومان کلاهبرداری نمودم، در این رابطه متهم به دادسرا معرفی که با صدور قرار وثیقه روانه زندان گردید.
 
این مقام  انتظامی هشدار داد: شهروندان بایستی تنظیمات امنیتی شبکه‌های اجتماعی را انجام داده و در برخورد با موارد مشکوک این چنینی از نشر اطلاعات خودداری و موارد را به پلیس فتا گزارش دهند.
 
سرهنگ اقبالی ادامه داد: کاربران توجه داشته باشند که به هیچوجه به پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برای آنها ارسال می‌شود و درخواست پول یا کارت به کارت می‌کنند بدون تماس با فرد مورد نظر اقدام به واریز پول نکنند. 
 
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.