وزارت دفاع چین اعلام کرد ارتش این کشور با بازنگری در قوانین حسابرسی خود، بر شدت نظارت‌های بر فعالیت‌های مالی کارکنانش خواهد افزود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع چین روز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور با بازنگری در قوانین حسابرسی خود، که از ابتدای سال میلادی آینده اجرایی خواهد شد، بر شدت نظارت‌های مالی در این نهاد نظامی خواهد افزود. بر اساس این قوانین، همه مبادلات مالی نیروهای مسلح مورد حسابرسی قرار خواهد گرفت. 

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، به عنوان فرمانده قوای نظامی دو میلیون و سیصد هزار نفری این کشور مبارزه با فساد در ارتش را به یکی از اولویت‌های خود تبدیل کرده است. 

افسران نظامی هشدار داده‌اند مسئله فساد به حدی گسترده است که به توانایی ارتش در عرصه نبرد در شرایطی که این کشور در حال گسترش نفوذ خود در منطقه است آسیب می‌زند. 

تاکنون در راستای اقدامات دولت برای مبارزه با فساد در ارتش این کشور، دو تن از مقامات ارشد کمیته مرکزی ارتش چین به اسامی شو جایهو و گو بوکسیونگ زندانی شده‌اند. 

وزارت دفاع در بیانیه‌ای کوتاه در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد رئیس جمهور چین نیز قوانین حسابرسی جدید را تایید و امضا کرده است. این وزارتخانه اعلام کرد: «همه فعالیت‌های اقتصادی ارتش آزادی‌بخش خلق و پلیس مسلح خلق و نیز مسئولیت‌های اقتصادی کادر رهبری باید مورد حسابرسی و نظارت قرار گیرد.» 

افسران ارشدی که دوره خدمت آن‌ها به سر رسیده است و نیز آندسته از افسرانی که در نیروهای ذخیره ارتش فعالیت می‌کنند در کانون توجه قوانین جدید این کشور قرار دارند. 

بر این اساس، ناظران و حسابرسان ارتش این اختیار را خواهند داشت که با بررسی حساب‌های بانکی افسران، یافته‌های خود را منتشر کنند و هر گونه اقدام مجرمانه را برای بررسی‌های بیشتر در اختیار دادستانی قرار دهند. 

ارتش چین در چارچوب مبارزه با فساد، یگان حسابرسی جدیدی را در ماه ژانویه امسال ایجاد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار