آرژانتین و انگلیس توافقی را برای نمونه‌برداری از اجساد سربازان آرژانتینی مدفون شده در جزایر فالکلند امضا کردند.

توافق آرژانتین و انگلیس برای تشخیص هویت قربانیان جنگ فالکلند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، انگلیس و آرژانتین توافقی را برای تشخیص هویت 123 سرباز آرژانتینی که در جزایر فالکلند دفن شده‌اند، امضا کردند. این توافق به امضای معاون وزیر خارجه آرژانتین و آلن دانکن –معاون وزیر امور خارجه انگلیس- رسید.

 کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز پیشتر مذاکراتی را برای نمونه‌برداری از بقایای اجساد سربازانی که در سال 1982 در جنگ فالکلند کشته شدند، انجام داده بود.

این افراد در قبرستانی در داروین دفن شده‌اند و با عنوان «سربازانی که فقط خدا آنها را می‌شناسد» شناخته می‌شوند. در کل 237 سرباز آرژانتینی در این قبرستان دفن شده‌اند. انتظار می‌رود روند تشخیص هویت این افراد تابستان بعدی آغاز شود.

جنگ فالکلند جنگی بود که در سال ۱۹۸۲ در زمان نخست وزیری مارگارت تاچر در انگلیس بین این کشور و آرژانتین بر سر مالکیت جزایر فالکلند و جزایر جورجیای جنوبی و ساندویچ جنوبی در گرفت. این نبرد به کشته شدن ۲۵۵ سرباز انگلیسی و ۶۴۹ آرژانتینی انجامید. جنگ با حمله و اشغال جزایر فالکلند از سوی آرژانتین آغاز شد و با تسلیم شدن این کشور پایان یافت. این جزایر همچنان تحت مالکیت انگلیس هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار