اوکراین تحقیق درباره حمله مشکوک سایبری به شبکه توزیع برق کیف را بررسی می‌کند

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "سولود کاوالچاد" – رییس توزیع برق دولتی اوکراین – اعلام کرد این کشور تحقیقات درباره حمله مشکوک سایبری به شبکه برق کیف، پایتخت این کشور در روزهای اخیر را بررسی می‌کند. وی افزود: این حمله سایبری صدمات زیادی به زیرساخت‌های مالی و انرژی اوکراین وارد کرده است. 

بر این اساس، این مقام اوکراینی گفت: اوایل روز یکشنبه ایستگاه توزیع برق در نزدیکی کیف به صورت ناگهانی خاموش شد و شمال پایتخت در خاموشی فرو رفت. 

حمله سایبری به تاسیسات انتقال برق کیف در حالی رخ می‌دهد که رییس وزارت اطلاعات اوکراین با استناد به سلسله حملات سایبری به پایگاه‌های اینترنتی دولتی این کشور، هفته گذشته هشدار داد اوکراین نیازمند تقویت سیستم‌های دفاع سایبری خود است. وی روسیه را منشاء این حملات سایبری معرفی کرد. 

کاوالچاد اعلام کرد: حمله سایبری یکشنبه باعث قطع 200 مگاوات برق مصرفی کیف شد. این میزان برق معادل یک پنجم برق مصرفی یک شب پایتخت اوکراین است. وی تاکید کرد: این مقدار برق بسیار زیاد است و این حجم خاموشی در کیف بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد. تنها دو احتمال برای این رخداد می‌توان متصور شد، احتمال نخست خرابی سخت افزاری شبکه توزیع و دیگری دخالت خارجی (حمله سایبری) در این اتفاق است. 

متخصصان آی تی شرکت توزیع برق دولتی اوکراین پس از بررسی متوجه انتقال داده‌ها در سیستم توزیع شده‌اند که احتمال دخالت خارجی در این خرابی را بیشتر می‌کند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار