میزان خلع یداز اراضی ملی در آذر امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 8 برابری و میزان جلوگیری از تصرف نیز افزایش دو برابری داشته است.

افزایش 8 برابری خلع ید اراضی ملی در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ ابوالقاسم حاتمی ، جانشین فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان گفت: طی آذر امسال 902 کیلوگرم محصولات فرعی غیر مجاز و خلع ید 193 هکتاری از اراضی تصرفی در منابع طبیعی کشف شد.

وی افزود: طی مدت یاد شده در شهرستان های بردسیر و رابر طی دو فقره عملیات تعقیب و گریز در مجموع میزان 902 کیلو گرم محصولات فرعی غیر مجاز شامل آویشن و ریشه شیرین بیان کشف و ضبط و متهمین به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

حاتمی به اجرای عملیات خلع ید از اراضی تصرفی در منابع طبیعی استان و برخورد قاطع یگان حفاظت با متصرفین اشاره و میزان اراضی خلع ید شده را 193 هکتار و در شهرستان های رابر ، سیرجان و شهربابک اعلام کرد.

وی عملکرد نیروهای یگان حفاظت را در عملیات جلو گیری از تصرف در 30 مورد اعلام کرد که در این خصوص ، مأمورین یگان حفاظت استان از تخریب و تصرف حدود 53 هکتار از اراضی ملی جلوگیری بعمل آوردند.

جانشین فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان تعداد گزارشات مردمی واصل ورسیدگی شده به مرکز فرماندهی و کنترل با کد امداد 1504 را 112 فقره در سطح استان طی این مدت اعلام کرد و افزود: تمامی گزارشات به صورت آنی به مأمورین یگان حفاظت در سطح استان گزارش و رسیدگی شده است.

حاتمی خاطر نشان کرد : با توجه به فصل بحرانی تخریب و تصرف و ایجاد شخم در اراضی ملی به منظور کشت دیم ، قطع درخت توسط روستا نشینان و همچنین برداشت غیر مجاز محصولات فرعی نظیر ریشه شیرین بیان ، عملیات گشت و مراقبت توسط مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی استان به صورت کنترل شده و برنامه ریزی شده و با جدیت بیشتری انجام می شود.

وی از آحاد مردم استان کرمان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف ، آتش سوزی ، برداشت غیر مجاز محصولات فرعی ، قطع درخت و مورد را به مرکز فرماندهی و کنترل یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان با کد 1504 گزارش کنند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار