محتوا و درونمایه این کتاب‌ها تاریخ شفاهی دوران انقلاب و جنگ تحملی و ادبیات پایداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور گفت: محتوا و درونمایه این کتاب‌ها تاریخ شفاهی دوران انقلاب و جنگ تحملی و ادبیات پایداری متناسب با این دو رویداد مهم معاصر کشورمان است.
محمد قاسمی‌پور افزود: دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری از سال 1390 تاکنون 198 عنوان کتاب در این بخش منتشر کرده است که حدود 35 عنوان آن از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و در سراسر کشور توزیع شده است.
وی اظهارداشت: همچنین 158 اثر نیز بعد از اخذ نظر کارشناسی از مرکز توسط حوزه هنری استان‌ها منتشر و به زیور چاپ آراسته شده است البته این آثار نیز عمدتا اگر امکان توزیع در سطح ملی را پیدا کنند این ظرفیت را دارند که در دیگر استان ها نیز مورد توجه قرار گیرند.
قاسمی پور رویکرد حوزه هنری به ثبت و ضبط و تدوین و انتشار خاطرات مبارزان دوران انقلاب و رزمندگان، ایثارگران، جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا و... را مبتنی بر شرح وظایف و رسالت‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری دانست و خاطرنشان کرد: در واقع اهداف و اولویت‌های ما در پرداختن به این خاطرات، تاکید بر اصول فرهنگی و تربیتی انقلاب، تاثیرگذاری فرهنگی و شناساندن اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی به خانواده‌ها و نسل جوانی است که تجربه عملی از آن دوران ندارند.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.