سخنگوی ناتو از حضور افراد ناکار آمد و ناتوان در نیروهای ارتش افغانستان به شدت انتقاد کرد.

چالش حضور رهبران ناکارآمد و ناتوان در ارتش افغانستان
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مایکل کلیفلند سخنگوی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان (ناتو) بیان داشت که سطح بالای رهبری، رهبرانی هستند به درستی نمی ‌دانند چه کاری انجام دهند.، ما روی این موارد قبلا نیز بحث و گفتگو کرده‌ ایم.

کلیفلند گفت: در صورتی که رهبری نیروهای امنیتی افغانستان اصلاح  نشود و برای نیروها، تجهیزات کافی، غذا و مواد سوختی فراهم نشود، آنان نمی توانند، در میدان های نبرد به درستی مبارزه کنند.

سپس اظهار داشت : ما به همکاری‌مان با نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهیم داد، تا رهبران خوب را شناسایی کرده و از آنان حمایت و پشتیبانی نماییم و ارتقای شان دهیم.

وی تأکید کرد: در تلاش هستند  تا اساس و پایه برنامه‌های آموزشی را به منظور آموزش رهبران جوان نیز، ایجاد کنند.

 معاون سخنگوی وزارت دفاع «محمد رادمنش»  گفت که ضعف مدیریتی در این وزارت را در سال 2016 تایید می‌ کند اما از آمادگی‌ها برای کاهش آن خبر داد.

وی افزود: در سال جاری، مشکلاتی در سطح رهبری نیروهای امنیتی وجود داشته است؛ اما رفع خواهد شد.

این در حالیست که وزارت دفاع امریکا در گزارش تازه خود به کانگرس این کشور گفته است که باید حمایت امریکا از نیروهای امنیتی افغان تا رفع کامل کاستی های در صفوف این نیروها ادامه یابد.

در گزارش وزارت دفاع امریکا به دستاوردهای نیروهای امنیتی و دفاعی افغان اشاره شده و آمده است که نیرو های ویژه افغان هنوز هم یکی از بهترین نیرو ها در نوع خود در سطح منطقه می ‌باشند.  

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار