معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: موضع غرب در برابر حقوق بشر در ایران منافقانه است و در ارزیابی سایر کشورها هم رفتاری دوگانه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،محمد جواد لاریجانی معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در سومین نشست قضایی استان هرمزگان گفت: باید چهره حقیقی حقوق بشر اسلامی به دنیا عرضه شود .

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه به جایگاه حقوق بشر اسلامی در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: جهان غرب پس از جنگ جهانی دوم نگاه خودمحوری به حقوق بشر داشته است و آن را تجربه سکولار-لیبرال می‌داند.

وی افزود: برخی کشورها باوجود نقض حقوق بشر با هزینه کردن به دنبال تحقق اهداف غرب هستند که این مسئله هم بیانگر به افول رفتن حقوق بشر غربی است.
معاون امور بین الملل قوه قضائیه گفت: هر حرکتی را که در راستای تحقق حقوق شهروندی باشد ارزشمند می‌دانیم.
وی درباره برکناری احمدشهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در موضوع ایران و مواضع جانشین وی نیز گفت : احمد شهید در عمل به وظایف حرفه ای خود فردی متخلف بود و نصب گزارشگر ویژه برای ایران یک عمل غیر موجه و غیر قانونی است.
دکتر لاریجانی در ادامه افزود: احمد شهید با عبور از موازین بی طرفی و در هماهنگی کامل با رسانه های غربی و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و در هم صدایی با آنها ، چشم خود را بر روی حقایق موجود بسته بود و به شکلی غیر منصفانه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و عقاید و باورهای ملت مسلمان ایران موضع گیری می کرد و در مجموع کارنامه سیاه و غیر قابل دفاعی را از خود به جا گذاشته است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه درباره پرونده حقوق بشر ایران گفت: پرونده ما در حقوق بشر افتخار آمیز است و این پرونده تهاجم‌نامه غرب علیه ماست و ما هم از هیچ تهاجمی هراس نداریم و در مقابل آن محکم می‌ایستیم.

محمد جواد لاریجانی درباره حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: قانون مربوط به این موضوع هنوز تغییر نکرده است و برای کسانی که نادانسته یا برای اولین بار درمرتکب این جرم شده اند ممکن است تخفیفاتی در نظر گرفته شود .

وی افزود:مجازات اعدام برای قاچاقچیان عمده موادمخدرحذف نخواهد شدو کسانی که در قاچاق مواد مخدر فعالیت میکنند باید منتظر برخورد قاطع قوه قضاییه باشند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه گفت: 90درصد اعدامها در کشور مربوط به جرائم مواد مخدر است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری رییس کل دادگستری هرمزگان نیز گفت: هرمزگان یکی از سه استان محوری در مسیر ترانزیت مواد مخدر است و سالانه به طور متوسط بیش از 100 تن مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط می شود.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.