شرکت بوئینگ اعلام کرده است در سال 2017 روند کاهش نیروهای خود را همچنان ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ شرکت بوئینگ اعلام کرد در ادامه کاهش 8 درصدی نیروی کار خود در سال 2016، تعداد این نیروها را در سال 2017 نیز کاهش خواهد داد. 

شرکت آمریکایی بوئینگ و رقیب اروپایی آن، ایرباس، در سال های اخیر به دلیل ناآرامی های سیاسی و اقتصادی در سطح جهان با کاهش چشمگیر فروش هواپیماهای خود از جمله بوئینگ 777 و ایرباس ای 330 مواجه شده اند. 

شرکت بوئینگ هفته گذشته اعلام کرد که تولید محصولات 777 خود را در سال آینده به دلیل کاهش تقاضا با کاهشی 40 درصدی نسبت به سال 2016 به 5 فروند در ماه خواهد رساند.

این شرکت اعلام نکرده است چه میزان شغل را سال آینده حذف خواهد کرد و همچنان در حال بررسی بودجه و نیاز خود به نیروی انسانی برای سال 2017 است.

با این حال این اعلامیه نشان می دهد که این شرکت هواپیماسازی با سرعت بیشتری نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی در حال حذف مشاغل است.

اعلام برنامه های جدید بوئینگ برای سال 2017 باعث شد تا سهام این شرکت با افزایشی 1.1 درصدی به 156.18 دلار افزایش یابد.

بوئینگ به صورت همزمان در حال رقابت با دلار نیز است. افزایش ارزش دلار باعث شده تا قیمت محصولات این شرکت در سایر کشورها افزایش یابد. انتقاد دونالد ترامپ از چین، یکی از بزرگ ترین بازارهای شرکت بوئینگ و نبود بانکی مخصوص برای صادرات و واردات محصولات این شرکت نیز هرچه بیشتر به درآمد آن لطمه زده است.

ترامپ مدتی پیش در پیامی توئیتری به انتقاد از بوئینگ و قراداد 5 میلیارد دلاری دولت فدرال با این شرکت، به منظور تولید جدیدترین هواپیمای ریاست جمهوری پرداخت.

شرکت بوئینگ امسال تنها 468 سفارش تولید دریافت کرده است. این رقم برای سال گذشته برابر با 768 و برای سال 2014 برابر با 1432 فروند هواپیما بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار