ثبات نسبی بها در بازار نفت و طلا

با وجود وقوع حوادث مرگبار در آلمان و ترکیه، بهای نفت و طلا امروز در بازارهای جهانی ثابت ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با وجود حوادث مرگبار در آلمان و ترکیه و انتظار بازار برای افزایش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی آمریکا در سال آینده میلادی، بهای طلا امروز (سه شنبه) تقریبا با ثبات همراه بود.

بر این اساس، هر اونس طلای موسوم به "اسپات" امروز 113856 دلار معامله شد. بهای هر اونس طلای آمریکا هم با 0.2 درصد کاهش به 1140.60 دلار رسید.

"آندره کارلوف"، سفیر روسیه در ترکیه روز گذشته (دوشنبه) هنگام سخنرانی در مراسم افتتاحیه یک نمایشگاه هنری در آنکارا مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و کشته شد. در آلمان هم بر اثر برخورد یک کامیون به شهروندانی که در حال خرید کریسمس در بازاری در برلین بودند، 12 نفر کشته و 48 نفر زخمی شدند.

به دنبال کاهش نقدینگی با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، بهای نفت هم امروز تنها با اندکی تغییر همراه بود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت 52 دلار و 11 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت خام برنت هم بدون تغییر باقی ماند.

کارشناسان حوزه نفت پیش‌بینی می‌کنند بهای نفت در هفته جاری همچنان بدون تغییر باقی بماند.

به عقیده "جفری هالی"، کارشناس ارشد مؤسسه "اوآندا" در سنگاپور، نزدیک شدن به فصل تعطیلات باعث شده است بازار نفت همچنان با ثبات همراه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار