هراتیان: دوپینگ، حاصل نبود آگاهی میان ورزشکاران است

رئیس ایفمارک معتقد است دوپینگ ورزشکاران ایرانی حاصل ناآگاهی این افراد است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان زهره هراتیان رئیس ایفمارک در گفت و گو با رادیو رزش درباره علت دوپینگ در میان ورزشکاران از جمله فوتبالیست ها گفت: اگر بخواهیم مسئله دوپینگ را به صورت تخصصی در هر کشوری بررسی کنیم، علل مختلفی دارد. علت دوپینگ در فوتبال ایران ناآگاهی ورزشکاران است و دوپینگ به علت چک نشدن داروهای تجویزی با لیست داروهای ممنوعه و یا استفاده از مکمل های آلوده است. 

وی ادامه داد: این برای یک فوتبالیست حرفه ای که شغلش فوتبال است خیلی بد است که درباره این موضوعات آگاهی نداشته باشد و استفاده نادرست از داروها   باعث  شود چندین سال از این رشته محروم شود. 

رئیس ایفمارک افزود: ورزشکاران هم چنان فکر می کنند دوپینگ این است که از دارویی استفاده کنند و بعد از تست گیری جواب آن مثبت اعلام شود و سپس داروی مربوطه در لیست داروهای ممنوعه قرار بگیرد. اما این چنین نیست. این یکی از مصادیق تخلف دوپینگ است. از مصادیق دیگر دوپینگ، اقدام و قصد استفاده از مواد ممنوعه، عدم همکاری بازیکن برای تست دادن بعد از بازی، داد و ستد غیرقانونی مواد آلوده به دوپینگ، عدم همکاری مربی و اشتباهات پزشکی است. توصیه مربی به بازیکنان برای استفاده از سرم و مواد دیگر به عنوان دوپینگ سیستمی شناخته می شود که به منحل شدن تیم و سقوط به دسته پایین تر می انجامد. 

هراتیان اظهار داشت: کسانی که تست دوپینگشان مثبت اعلام می شود ضمن محرومیت از رشته خود، حتی حق حضورداوطلبانه در رویدادهای ورزشی را نیز ندارند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار