هم اکنون 4 هزار و 55 مددجو تحت حمایت کمیته امداد اشکذر قرار دارند و هزار و 191 نفر آنان ( 686 خانوار) معیشت بگیر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علیرضا خلیلی مدیر کمیته امداد اشکذر با بیان اینکه طی ۶ ماهه ابتدای سالجاری 7 میلیارد و 712 میلیون ریال کمک بلاعوض به مددجویان اشکذری پرداخت شد که بیش از 2 میلیارد ریال آن در قالب کمک معیشت بوده است، تصریح کرد: 52 درصد مددجویان معیشت بگیر شهرستان اشکذر شهری و 48 درصد روستایی هستند، هم اکنون چهار هزار و 55 مددجو(دو هزار و 68 خانوار) تحت حمایت کمیته امداد اشکذر قرار دارند و یک هزار و 191 نفر آنان معیشت بگیر هستند. 

وی با بیان اینکه 701 خانوار تحت پوشش دارای سرپرست زن در این شهرستان از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند، افزود: هم اکنون حق بیمه تامین اجتماعی 136 خانواده دارای زن سرپرست خانوار و مجری طرح های اشتغال این نهاد به صورت ماهانه پرداخت می شود و در این زمینه 738 میلیون ریال در ۶ ماهه ابتدای امسال پرداخت شد.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 104 خانوار تحت پوشش طرح های خودکفایی هستند، افزود: کمیته امداد اشکذر در 6 ماهه نخست امسال چهار میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به 32 خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض الحسنه بانکی و امدادی پرداخت کرده است.

خلیلی با اشاره به اینکه تسهیلات اعطایی اشتغال در جهت ایجاد طرح های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت های صنعتی و معدنی بوده است، تصریح کرد: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغالزائی و همچنین فراگیری آموزش‎های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفائی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‎شوند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد 53 مددجوی تحت حمایت هم با دریافت وام قرض الحسنه کارگشایی در نیمه نخست امسال نسبت به رفع گوشه ای از مشکلات خود در زمینه های معیشت، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل فرزندان اقدام کردند، به همین منظور طی این مدت یک میلیارد و 110 میلیون ریال تسهیلات کارگشایی پرداخت شده است.
شایسته ذکر است هم اکنون چهار هزار و 55 مددجو تحت حمایت کمیته امداد اشکذر قرار دارند و هزار و 191 نفر آنان معیشت بگیر هستند. 

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار