نمایندگان در جلسه علنی امروز، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح را مکلف به رشد بهره‌وری در اقتصاد کردند.

دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح، مکلف به رشد بهره‌وری در اقتصاد شدندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در نوبت بعد از ظهر جلسه علنی امروز مجلس 29 آذرماه در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه، ماده 5 این لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند. 
 
بر این اساس، ماده 5 لایحه برنامه ششم توسعه به شرح زیر است: 
 
الف- دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح مکلفند برای محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد، ضمن اجرایی نمودن چرخه مدیریت بهره‌وری در مجموعه خود، تمهیدات لازم را برای عملیاتی نمودن این چرخه در واحدهای تحت تولیت خود با هماهنگی سازمان ملی بهره‌وری ایران فراهم نموده و گزارش سالانه آن را به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارائه نمایند. 
 
دستگاه‌های اجرایی مکلفند در 6 ماه نخست برنامه ششم توسعه، برنامه‌های عملیاتی خود برای ارتقای بهره‌وری از طریق تسهیل و تشویق فعالیت‌های غیردولتی در حوزه‌های مربوطه را به تأیید سازمان ملی بهره‌وری رسانده و سازمان ملی بهره‌وری نیز حداکثر مدت یکسال مجموعه اقدامات مذکور را به تصویب هیأت وزیران برساند. 
 
تبصره- اجرای این حکم در نیروهای مسلح، با اذن فرمانده کل قوا از طریق ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود. 
 
ب- در راستای ارتقای شاخص بهره‌وری دولت مکلف است نسبت به اندازه‌گیری کارآیی و بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی و واحدهای عملیاتی در هر سال برنامه اقدام و گزارش آن را به مجلس ارائه نماید. 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، لایحه ، برنامه ششم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار