استاد بزرگ شطرنج ایران گفت:حضور نیافتن در برابر نمایندگان رژیم صهیونیستی نوعی رعایت حق مردم مظلوم فلسطین بوده که وجدان جامعه اسلامی بیدار شود.

احسان قائم مقامی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سایقه رویارویی با نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد: من تاکنون 5 بار به قید قرعه با نمایندگان رژیم صهیونیستی مواجه شدم و هیچ وقت حاضر نشدم با این ورزشکاران مسابقه دهم چراکه معتقدم این کار مطابق با ارزشهای نظام و انقلاب است و حضور نیافتن در برابر نمایندگان رژیم صهیونیستی نوعی رعایت حق مردم مظلوم فلسطین بوده که وجدان جامعه اسلامی بیدار شود. این کوچکترین کاری است که می توانم انجام دهم.

وی در ادامه افزود: اینکه کشوری نسبت به کشوری دیگر ظلم کرده و بدون گناه مردمانش را محکوم می کند کار درست و پسندیده ای نیست و کار ورزشکاران ایرانی و ورزشکاران مسلمان حرکت نمادینی بوده که جامعه بزرگ انسانی بیشتر تامل و تفکر کنند.

قائم مقامی باتشریح رویارویی پنجگانه اش برابر نمایندگان رژیم صهیونیستی تصریح کرد: نخستین باری که قرعه ام به نماینده رژیم صهیونیستی افتاد به اولین دوره حضورم در مسابقات برمی گردد. مسابقات منورکای اسپانیا نام داشت با بازی نکردن برابر این ورزشکار عملا شانس بزرگی را ازدست دادم اما با دید فکری که داشتم باید عنوان کنم بهترین تصمیم را اتخاذ کردم چرا که اعتقادم بر این بود حرکت جالبی بوده و می تواند به طور قطع تامل برانگیز باشد.

استادبزرگ شطرنج ایران بیان کرد: دومین بار حضورم مسابقات آی لان بود که دراین مسابقه باز به قید قرعه باورزشکار نماینده رژیم صهیونیستی افتادم که انصراف دادم. داور علت مسابقه ندادن را جویا شد و سپس قرعه ام را عوض کرده و فاتح مسابقات 2004 انگلستان شدم. سومین بار حضورم در برابر نماینده رژیم صهیونیستی مسابقات کری کاباستیای فرانسه بود که به محض شرکت نکردنم در مسابقات شانس قهرمانی را ازدست داده و باعث عصبانی شدن داور مسابقات شدم.

وی اضافه کرد: من از کارم به هیچ وجه پشیمان نیستم چرا که ارزش های مملکتم را اجرایی کردم و خوشحالم با این کارم ضمن دفاع از حق مظلوم و تحقق ارزشهای نظام باعث تفکر جامعه اسلامی شدم.

قائم مقامی هدف از رویارو نشدن برابرنمایندگان رژیم صهیونیستی را احترام به ارزشهای نظام برشمرد و عنوان کرد: احترام به انسانیت یعنی اینکه انسانها ، جان و مال و نفس شان محترم شمرده شود و اینکه به راحتی حق کسی را نمی توان پایمال کرد و به طور قطع دفاع از حق مردم فلسطین از اهدافم بوده است. چطور می شود به راحتی از کسی سلب حیات کرد و اگر بارها و بارها قرعه ام به نمایندگان رژیم صهیونیستی بیفتد باز هم به میدان نمی روم.

وی در پایان یادآور شد : امیدوارم سایر ورزشکاران ایران و دیگر کشورهای اسلامی با حضور نیافتن شان در برابر نمایندگان رژیم صهیونیستی باعث بیداری وجدان جامعه اسلامی شوند و دفاع از مردم فلسطین را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار