پیروزی‌های جبهه مقاومت در حلب، استکبار جهانی و همپیمانانش را عصبانی کرده و مقامات آمریکایی از یک سو و دستگاه اطلاعات برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه از سوی دیگر، تلاش می‌کنند تا این پیروزی را تحت‌الشعاع مسائل منطقه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آمریکا یکی از کشورهایی است که در تشدید بحران سوریه، نقشی محوری را ایفا کرده است.

جنگ سوریه، تاکنون قریب به 500 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است و دلیل این کشتارها تنها شارژ مالی و تسلیحاتی تروریست‌های تکفیری از سوی آمریکا و همپیمانانش بوده است.

جالب است مقامات آمریکایی که خود، عامل کشته شدن صدها هزار نفر در سوریه هستند، به دیگر کشورها چنین اتهامی وارد می‌کنند؛ ازجمله باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اخیراً در این زمینه، اظهارنظری ضد ایرانی و ضد روسی داشته است.

وی در این زمینه، در اظهاراتی فرافکنانه مدعی شده است: کل جهان از تهاجم وحشیانه رژیم سوریه و متحدان روسی و ایرانی آن در شهر حلب وحشت‌زده است و ائتلاف مشتکل از ایران و روسیه و سوریه، مسئول این فجایع هستند و دستشان به خون (مردم سوریه)  آغشته است.

وی این موضوع را مطرح کرده است که گاه مطمئن نیست آمریکا به اندازه کافی برای متوقف کردن جنگ داخلی سوریه تلاش کرده یا نه اما با این حال می‌گوید که هرگز راه‌حلی واقع‌بینانه برای جلوگیری از خشونت‌ها در سوریه پیدا نشده است. رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی عجیب خطاب به بشار اسد نیز گفته است: وی قادر نخواهد بود با کشتار به مشروعیت برسد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در همین زمینه ادعای باطل دیگری مطرح کرده است مبنی بر اینکه مطلقاً هیچ توجیهی برای بی‌رحمی وحشیانه رژیم(سوریه) و متحدان روسی و ایرانی آن علیه غیرنظامیان طی هفته‌های اخیر یا در واقع چند سال اخیر وجود ندارد.

وی همچنین مدعی شده است: ما شاهد بروز احساسات افسارگسیخته فرقه‌ای هستیم. کاری که رژیم اسد می‌کند، کمتر از یک قتل‌عام نیست.

اما به راستی سوال اینجاست؛ مقامات آمریکایی که تا این حد نگران وضعیت حقوق بشر در سوریه هستند، چرا برای اتفاقات یمن ابراز نگرانی نمی‌کنند؟ در یمن نیز صدها هزار نفر در فقر و فشار و کمبود مواد غذایی و دارویی و هر روز، زیر ده‌ها تن بمب و خمپاره هستند. چرا رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا نگران وضعیت یمنی‌ها نیستند؟ چرا آمریکایی ها هنوز چشم خود را بر واقعیات یمن بسته‌اند و با حمایت کورکورانه از رژیم ددمنش سعودی، زمینه آوارگی و نابودی هزاران هزار یمنی را فراهم می‌کنند؟ آیا وضعیت یمن و سوریه، در نقض حقوق اولیه غیرنظامیان از سوی جبهه استکبار، تفاوتی دارد؟

سرمداران آمریکا به جای فرافکنی و فرار از مسئولیت در مقابل هزاران انسان بیگناه در سوریه، بهتر است به این سوال پاسخ دهند که چرا بارها و بارها توافقات آتش بس در سوریه را مستقیم و غیرمستقیم نقض کردند و عملاً موجب نابودی تعداد بیشتری از غیرنظامیان در سوریه شدند.  

حقیقت امر این است که پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در حلب، استکبار جهانی و همپیمانانش را عصبانی کرده و مقامات آمریکایی از یک سو و دستگاه اطلاعات برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه از سوی دیگر تلاش می‌کنند تا این پیروزی را تحت‌الشعاع مسائل منطقه قرار دهند. 

"حمیدرضا مقدم‌فر" مشاور فرمانده کل سپاه، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این زمینه می‌گوید: این روزها دیگر بر همگان آشکار شده است که کاخ سفید، به جای حمایت از مردم و غیرنظامیان در سوریه، از کسانی که این وضعیت بغرنج را برای آن‌ها ایجاد کرده‌اند یعنی از تروریست‌ها حمایت می‌کند.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا یکی از حامیان اصلی تروریست‌های تکفیری داعش و جبهه‌النصره در سوریه است. 

مشاور فرمانده کل سپاه، با بیان اینکه آمریکا از آزاد شدن حلب عصبانی و ناراحت است، تأکید کرد: اکنون که جریان تکفیری با وجود حمایت‌های کاخ سفید در شمال سوریه شکست خورده است، "واشنگتن" از شکست تروریست‌ها ناراحت است.

با وجود این قبیل ادعاهای گزاف مقامات آمریکایی، اما سابقه شوم آن‌ها امروزه برای همه افکار سلیم و آزاده جهان، آشکار و مبرهن شده است. امروزه دیگر تردیدی نیست که فتنه گر منطقه، آمریکاست زیرا از هر حربه و ابزاری برای پیشبرد اهداف استعماری و استکباری خود استفاده می کند و هیچ ابایی هم نسبت به فرار از قبول مسئولیت در قبال جان و مال و حیات هزاران هزار مردم بیگناه در سراسر منطقه آشوب‌زده غرب آسیا ندارد.  

باید این موضوع را بررسی کرد که چرا رژیم آل‌سعود که با حمایت بی‌چون و چرای کاخ سفیدنشین‌ها، وحشیانه و با انواع و اقسام بمب‌های خوشه‌ای، روزانه هزاران زن و کودک یمنی را به خاک و خون می‌کشد؟ چرا مردم سوریه به جرم حمایت از دولت قانونی کشورشان، پنج سال است گرفتار بحرانی شده‌اند که آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای‌اش برای آن‌ها به وجود آورده‌اند؟ چرا دولت قانونی سوریه را در مواجهه با جبهه ترور و خشونت منطقه قرار داده اند؟ 

بی شک، عامل فجایع ریز و درشت منطقه، آمریکاست که در هیبت یک سردمدار پوشالی و با ژست دروغین دفاع و حمایت از حقوق بشر، با وعده و فریب، عده‌ای دولت هم‌کیش و هم‌شأن و هم‌فکر منطقه‌ای‌اش را با خود همراه ساخته و دست به کشتار و جنایت و خشونت و ترور می‌زند و یکی از مصادیق جنایات ارتکابی این دولت در غرب آسیا نیز کشتار 500 هزار نفری در سوریه است. 

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار