در نشست کارگروه غارشناسی از شناسایی 11 غار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون عمرانی استاندار در اولین نشست کارگروه غارشناشی استان به اجرای ماده ی 7آیین نامه ی دولت برای حفاظت و بهره برداری از غارها ی کشور اشاره کرد و گفت: به منظور تحقق این امر برنامه ریزی برای هماهنگی در استان آغاز شده است.


پژمان نیک اقبالی با مهم توصیف کردن طبقه بندی غارها به منظور نوع استفاده از آنها افزود: استفاده از غارها از این پس تنها با مجوز این کارگروه امکان پذیر است.


نیک اقبالی با بیان اینکه برخی از غارها می توانند ظرفیت بی نظیری برای طرح های پژوهشی و تحقیقی باشند گفت: از این غارها استفاده ی دیگری نخواهد شد.


وی با بیان اینکه تدوین نقشه های بزرگ مقیاس با استفاده از تکنولوژی روز و تعیین حریم غارها باید انجام شود، بر ایجاد بانک اطلاعات و تهیه ی اطلسی جامع از غارهای استان تاکید کرد.


در این نشست هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم گفت: کار درجه بندی غارها از یک تا چهار پس از شناسایی انجام می شود و از این به بعد از بهره برداریهای بی رویه از غارها جلوگیری می شود.


وی بابیان اینکه هرنوع بهره برداری باید با مجوز این کارگروه صورت گیرد اضافه کرد: در طرحی اطلاعات جامع غارها برای انتقال به نسل آینده جمع آوری می شود و دراختیار دبیرخانه ی این کارگروه قرار می گیرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.