یک نماینده کُرد در پارلمان عراق از موافقت مسعود بارزانی با کناره‌گیری از ریاست اقلیم کردستان این کشور با هدف حل و فصل بحران سیاسی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری کل العراق (أين)، ماجد شنگالی، نماینده حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق، اعلام کرد: مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به عنوان یک گزینه برای حل بحران اقلیم پذیرفته است که از قدرت کناره گیری کند.

وی در این باره گفت: اوضاع سیاسی در اقلیم کردستان برای رسیدن به یک تفاهم دشوار است، اما ابتکار عمل اخیر بارزانی سه محور شامل "کناره‌گیری از قدرت و انتخاب رئیس‌ جدید"، "آغاز به کار پارلمان کردستان و انتخاب هیئت رئیسه جدید" و "تشکیل دولت جدید" را در بر می گیرد.

این نماینده حزب دموکرات کردستان گفت: بارزانی با پذیرش این ابتکار عمل عرصه‌ی تازه‌ای را برای آغاز گفتگوهای جدید میان فراکسیون ها و احزاب کرد فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات سیاسی بر وضع اقتصادی اقلیم تاثیر می گذارد، از سایر احزاب سیاسی خواست از منافع خود در جهت منافع کردستان بگذرند.

اقلیم کردستان عراق از دو سال گذشته تاکنون شاهد تظاهرات مخالفان و موافقان ریاست مسعود بارزانی بوده است، امری که وی را در 22 نوامبر 2016 به پذیرش درخواست آنها و تصمیم گیری برای کناره گیری از قدرت وادار کرد.

مسعود بارزانی پیشتر گفته بود: اگر راه حل مشکلات داخلی اقلیم کردستان من هستم، پس احزاب باید برای تشکیل دولت جدید و تعیین رئیس جدید تا دور آتی انتخابات ریاستی به توافق برسند.

قرار است در این راستا احزاب دموکرات کردستان، اتحاد ملی کردستان و جنبش تغییر، امروز (دوشنبه) در سلیمانیه عراق با هدف حل بحران سیاسی اقلیم تشکیل جلسه دهند.


انتهاي  پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار