معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، گفت: متاسفانه سالانه خسارت 140 میلیارد ریالی به زیرساختهای شهری توسط خودروهای سنگین تحمیل میشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، درباره فعالیت و عملکرد سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری و حومه شهرداری مشهد، گفت: در جلساتی که با معاونان حمل و نقل کلانشهرهای کشور داشتیم، فعالیتها و عملکرد خوب سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد مطرح شد که خوشبختانه کارهای بسیار خوبی توسط این سازمان انجام شده است.
هوشنگ غلامزاده افزود: از اقدامات و طرحهای خوب این سازمان، تهیه طرحی برای مدیریت خودروهایی با بار اضافه است که این خودروها به صورت سالانه خسارتهایی به شهر وارد میکنند.
وی با اشاره به خسارت سالیانه 140 میلیارد ریالی ناشی از اضافه بار خودروهای سنگین و نیمه سنگین به زیرساختهای شهری و همچنین صدمات مالی و جانی ناشی از عدم عملکرد به موقع سیستمهای خودروهای سنگین به جهت بار اضافه و تصادفات ناشی از آن تصریح کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری و حومه شهرداری مشهد با اجرای این طرح به مدد سامانه های کنترلی توزین و تجهیز تیمهای بازرسی به باسکولهای متحرک و ثابت در زمینه مدیریت تخلفات اضافه بار از هدررفت منابع مالی بیتالمال از طریق تحمیل خسارات هنگفت به زیرساختهای شهری جلوگیری کرده است.
غلامزاده افزود: همچنین چند اکیپ و گروه سازمان در سطح شهر در حال فعالیت هستند که به صورت سیار و موردی خودروهای باری در حال حرکت را متوقف کرده و آنها را کنترل و توزین میکنند و در صورتی که بارشان بیش از حد استاندارد باشد، اعمال قانون میشوند.
وی در پایان ضمن ابراز امیدواری در اجرای طرح مدیریت تخلفات اضافه بار به عنوان یک طرح بسیار خوب که اثرات مثبتی در نگهداشت زیرساختهای شهری دارد، گفت: سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد با برنامهریزی و اجرای طرحهای متعدد و موفقی همچون طرح مدیریت تخلفات اضافه بار و طرح مدیریت تردد زمانی و مکانی به طور حتم در آینده موفق خواهد بود
انتهای پیام//ح.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.