وزیر ارتباطات تصریح کرد؛

یک ماه مهلت برای احراز هویت سیمکارت های بی نام و نشان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی از فرصت یک ماهه برای تعیین هویت سیمکارت های بی نام و نشان خبر داد.

یک ماه مهلت برای احراز هویت سیمکارت های بی نام و نشانبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی  در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ پیرامون مصوبه شورای عالی فضای مجازی در مورد سیم‌کارت های بدون نام و نشان گفت: در گذشته برخی از سیم کارت‌هایی که خریداری شده بود، پرونده کاملی نداشتند و هویت استفاده کننده آنها معلوم نبود که شورایی برای رسیدگی به آن تشکیل شد تا به استفاده کنندگان آن سیم کارت‌ها تذکر دهند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در صورت جواب ندادن مالکان سیم‌کارت ها و اقدام برای قطع آنها نیاز به مصوبه بود، اظهار کرد: بر همین اساس شورای عالی فضای مجازی یک ماه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرصت داد تا آنهایی که هویت مالکانشان مشخص نیست، تذکری در این مورد داده شود تا اگر ظرف مدت معینی پاسخ ندادند این وزارتخانه و شرکت مخابرات و اپراتورها اجازه را برای قطع این‌گونه سیم‌کارت ها داشته باشند.
 
وی بلافاصله تاکید کرد: البته باوجود قطع شدن سیم کارت‌های بدون هویت، حقوق مالکان باقی است تا اگر ودیعه‌ای داده‌اند و یا بعداً در فرصتی، مدارک احراز هویت مثل کارت ملی را آوردند، این حقوق در نظر گرفته شود.
 
اضافه می‌شود که پس از این اظهارات از سوی محمود واعظی، نقل قولی از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با عنوان «همه کاربران تلفن‌های همراه، ثابت و اینترنت احراز هویت می‌شوند» در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، در صورتی که خبر صرفاً مربوط به سیم‌کارت های بی نام و نشان بوده است.

منبع: وزارت ارتباطات

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.