رئیس آتی کارکنان کاخ سفید گفت تایید دخالت روسیه در انتخابات آمریکا از سوی رئیس جمهور منتخب آمریکا، به گزارش مشترک سیا و اف‌بی‌آی بستگی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریانووستی، رینس پریباس، رئیس آتی کارکنان کاخ سفید آمریکا، گفت در صورت تایید مراکز اطلاعاتی و جاسوسی این کشور مبنی بر «دخالت روسیه» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ آن را خواهد پذیرفت. 

وی افزود: پذیرش دخالت روسیه در انتخابات آمریکا از سوی دونالد ترامپ، به انتشار گزارش مشترک اداره تحقیقات فدرال (اف. بی. آی) و آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) بستگی دارد. 

 براساس ادعای رسانه‌های آمریکایی، آژانس اطلاعات مرکزی و اداره تحقیقات فدرال آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه به منظور کمک به پیروزی ترامپ، در هک کردن سامانه‌های انتخاباتی آمریکا دست داشته است. 

از سوی دیگر، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، که به پایان دوره ریاست جمهوری نزدیک می‌شود، در خلال گفتگوی مطبوعاتی اخیر خود گفت: «به نظر می‌رسد حملات سایبری در سطوح ارشد دولت روسیه برنامه ریزی شده است.» 

مقامات ارشد روسیه بار‌ها ادعاهای آمریکا مبنی بر دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور را رد کردند و این اظهارات را «پوچ» و تلاش برای انحراف افکار عمومی آمریکا از چالش‌های داخلی این کشور توصیف کردند. 

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت «مسئولان روسی گزارش‌های مربوط به ادعای دخالت شخصی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را «مزخرف» می‌دانند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار