رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با 45 میلیارد تومان امور فوتبال کشور را اداره می کنیم و دولت تنها 3 میلیارد به ما کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی تاج در کلاس دانش افزایی داوران فوتبال ایران بیان کرد: خوشحالم در جمع داوران حضور دارم. از کامرانی فر و اصفهانیان و همچنین باید از ناظران AFC که زحمت کشیده و به کشورما آمدند تشکر کنم.

وی افزود: لیگ را جوان کردیم و با جوانگرایی در بخش داوری هم موافقم، نمی دانم تا چه اندازه در جوان گرایی لیگ موفق بودیم اما سود جوان گرایی در لیگ به تیم ملی می رسد. میانگین سنی بازیکنان لیگ برتر به زیر 26 سال رسیده است. از طرفی روند جوان گرایی در بین مربیان هم رخ داده و مربیانی چون عبداله ویسی، علی دایی و یحیی گل محمدی از همین چرخه به لیگ برتر رسیده اند. 

تاج: دولت فقط 3 میلیارد به فوتبال ما کمک کرده است/درباره کارشکنی های عربستان AFC باید توضیح دهد

تاج افزود: در فوتبال ساحلی 2 اتفاق مهم رخ داده که به زودی اعلام می شود. هرچند باید از زحمات داوران قدیمی تشکر کرد اما خیلی خوب است که میانگین داوری فوتبال کشور به 35 سال رسیده است. در همه جای دنیا فوتبال رو به پیشرفت است و نمی توان با توقف به جایی رسید. خیلی ساده است که بخواهیم به وضع موجود راضی باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به میانگین سنی داوران حاضر در این کلاس گفت: چهره های جوانی در این کلاس حضور دارند و میانگین سنی آن ها 35 سال است.  این کلاس‌ تا پایان هفته ادامه دارد. پس از پایان نیم فصل هم جلسه ای بین کمیته و دپارتمان داوری برگزار و عملکرد کلی داوران بررسی در نیم فصل بررسی می شود.

دولت فقط 3 میلیارد به فوتبال ما کمک کرده است
تاج ادامه داد: عشق و علاقه داوران و این که آن ها به مسائل مادی فکر نمی کنند جای تقدیر دارد. اشتباهات تاثیر گذار داوری نسبت به گذشته کمتر شده و این امر جای خوشحالی دارد. مشکلات مالی فدراسیون سبب شده در شرایط دشواری گام برداریم. با 45 میلیارد تومان امور فوتبال کشور را اداره می کنیم. این در حالی است که دولت تنها سه میلیارد به ما کمک کرده است. با چنین ارقامی باید به مصاف کشورهایی مانند کره جنوبی برویم که 12 برابر بودجه فدراسیون فوتبال ایران، بودجه ثبت شده دارند. با این حال غیرت ایرانی سبب شده این کشورها با وجود در اختیار داشتن بودجه سنگین پشت سر ما قرار گیرند.

تاج: دولت فقط 3 میلیارد به فوتبال ما کمک کرده است/درباره کارشکنی های عربستان AFC باید توضیح دهد

در آسیا رده اول داوری را داریم
رئیس فدراسیون فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: داوری ایران در سطح آسیا بهترین وضعیت را دارد و بیشترین داور الیت قاره کهن برای ما است. البته نباید مغرور شد و به این امر اکتفا کرد. در صورتی که تلاش های ما ادامه نیابد، روند پیشرفت متوقف می شود. مشکلاتی وجود دارد و حتی برخی مواقع برای برگزاری یک رقابت فوتبال عادی سختی می‌کشیم اما باید به وضعیت بهتری رسید.

به دنبال برگزاری کلاس مربیگری سطح یک هستیم
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های فوتبال ساحلی عنوان کرد: در فوتبال ساحلی بانوان هم نیاز به برگزاری یک کلاس داشتیم. کلاس های سطح 2 مربیان ساحلی در حال حاضر برگزاری است و به زودی کلاس‌های سطح یک را برگزار می کنیم. این کلاس ها وضعیت فوتبال ساحلی را بهتر می کند. تمام مربیان فوتبال ساحلی تا سال 2022 باید خود را به سطح 2 این رشته برسانند. در غیر این صورت نمی توانند مربیگری کنند. البته از سال 2022 به دنبال برگزاری کلاس های پیشرفته فوتبال ساحلی می رویم.

اشتباهات تاثیرگذار داوری کمتر شده است
تاج درمورد این که این کلاس ها تاثیری در قضاوت داوران می گذارد یا خیر، تصریح کرد: خوشبختانه اشتباهات داوری در فوتبال کشورمان کم شده است. فکر نمی‌کنم اشتباهات تاثیرگذاری در این فصل دیده باشیم. البته اشتباهات داوری همیشه وجود دارد اما باید به حداقل برسد. این کلاس‌ها را برگزار می‌کنیم تا اطلاعات روز داوران بیشتر شود. کمیته داوران  هم برای داوران جوان کلاس‌هایی را تشکیل داده تا از این راه روی آن ها سرمایه گذاری کند.

برای تزریق بودجه با جهانگیری تماس گرفتم
رئیس فدراسیون فوتبال درپاسخ به سوالی مبنی بر  این که تکلیف تزریق تزریق بودجه 15 میلیاردی از سوی دولت به فدراسیون فوتبال به کجا رسید، گفت: باید از مسعود سلطانی فر برای حمایت هایی که از فوتبال داشته تشکر کنم. اخیرا هم با هیئت رئیسه جلسه گذاشت و با خود من هم 4-5 برای رسیدگی به مشکلات فوتبال چند نشست ترتیب داد. تاکنون حدود سه میلیارد برای تیم ملی هزینه کرده‌ایم و از جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواسته ایم 15 میلیارد به فدراسیون تزریق شود. در تماسی که روز گذشته با وی داشتم قرار سد به زودی به تیم ملی بودجه ای تزریق شود.

تاج: دولت فقط 3 میلیارد به فوتبال ما کمک کرده است/درباره کارشکنی های عربستان AFC باید توضیح دهد

از فیفا و AFC طلب داریم
وی افزود: با این حال هدف ما درآمدزایی از طریق خود فوتبال است. تا آذر 95 بیشتر بودجه ما از همین راه تامین شده اما مشکلی که وجود دارد این است که نمی‌توانیم پول‌هایمان را به موقع بگیریم. مدت‌هاست از فیفا طلبکار هستیم و هر روز برای مشخص شدن این طلب به بانک می رویم. از AFC هم 2.5 میلیون دلار طلب داریم که آن هم به خاطر مشکلات بانکی هنوز به حسابمان نیامده است. اگر این پول‌ها برسد وضعیت بهتر می‌شود.

وزیر ورزش در جریان ریز مشکلات فوتبال است
وی با اشاره به جلسه وزیر ورزش با هیئت رئیسه فدراسیون یادآور شد: جلسه خیلی خوبی بود و وزیر ورزش انتظارات خود را در این جلسه مطرح کرد. هیئت رئیسه هم وزیر را در جریان ریز مشکلات قرار داد. برگزاری این نشست را برای رشد و توسعه فوتبال مثبت ارزیابی می کنم.

تکلیف اردوی امارات تا 3 روز دیگر مشخص می شود
تاج درباره این که سرانجام برگزاری اردوی تیم ملی در امارات به کجا رسید، اظهار داشت:  محدودیت‌ها برای اعزام تیم‌هایمان به کشورهای عربی وجود دارد. به طور مثال در مورد اعزام تیم جوانان و تیم‌ ملی ساحلی مشکلاتی وجود داشت اما در نهایت با کمک هیئت رئیسه تیم جوانان را به بحرین اعزام کردیم و خوشبختانه پس از 16 سال توانستیم سهمیه حضور در جام جهانی را به دست بیاوریم و سعی می‌کنیم قوانین را در این زمینه رعایت کنیم. تا 2-3 روز آینده در مورد حضور تیم ملی در امارات تصمیم نهایی گرفته می‌شود. البته به یقین تیم ملی در ماه آتی اردویی را برگزار می کند.

تاج: دولت فقط 3 میلیارد به فوتبال ما کمک کرده است/درباره کارشکنی های عربستان AFC باید توضیح دهد

درباره کارشکنی های عربستان AFC باید توضیح دهد
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با وجود تاکید فدراسیون فوتبال مبنی بر برگزاری دیدار نمایندگان ایران با تیم های عربستان در کشورمان چرا بازهم صحبت از برگزاری این بازی ها در کشورهایی مانند عمان می شود، بیان کرد: عربستان سال گذشته اعلام کرد بنا به دلایلی دیدارهای نمایندگان این کشور با نمایندگان ایران باید در کشور ثالث برگزار شود . این قضیه برای فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بود اما در مورد این که چرا امسال عربستانی ها چنین تصمیمی گرفته اند ، از AFC  توضیح خواستیم و چرا ما نباید در کشور خودمان میزبان باشیم. اگر کمیته انضباطی AFC رایی صادر کرده باید به صورت رسمی اعلام شود. تخلفی مرتکب نشدیم که بخواهیم در کشوری دیگر میزبان حریفان خود باشیم، در این زمینه پیگیری هایی انجام شده است که امیدواریم هرچه پیش آید خیر باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۵
آقای تاج ............ ، دو یا سه سال پیش بودجه فوتبال نزدیک 400 میلیارد بود یهویی شد 45 میلیارد نکنه فوتبالیستها بنده های خدا آدم های قانعی شدن!!
یه مشت بی سواد با پول بیت المال سالی چند میلیارد میگیرن نمیدونن چیکار کنن همشم تو پارتی افتادن و با ماشینهای مدل بالا تو خیابانهای بالا شهر پز میدن انوقت جوانهای با استعداد ما بابت عدم توجه باید از این کشور مهاجرت کنند!!!
آخرین اخبار