آینده روشن در انتظار بازار بورس/کسب سود حداکثری با استفاده از ابزارهای متنوع سرمایه گذاری

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با متنوع سازی ابزارهای بازار معامله، سرمایه گذار می تواند، تحلیل مطلوب تری از بازار داشته باشد و با استفاده از آن به سود حداکثری دست یابد.

به گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن امیری معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، در آئین رونمایی از معاملات اختیار معامله در بازار سرمایه گفت: نظام اقتصادی کشور به دو بخش واقعی و مالی تقسیم می‌شود که بر اساس این تقسیم بندی  بازار سرمایه یکی از اجزای اصلی سیستم مالی اقتصاد محسوب می‌شود.

وی در خصوص تاثیر اوراق اختیار معامله بر بازار اظهار داشت: فراهم کردن بستر و زیرساخت مناسب جهت تعادل عرضه و تقاضا در بازار سرمایه یکی از مهمترین تاثیراتی است که استفاده از اوراق اختیار معامله می تواند داشته باشد، بطوریکه آن را در زمره مهمترین و جذاب ترین ابزار آلات بازار سرمایه قرار می دهد.

وی تصریح کرد: به سبب اهمیت بالای این اوراق، تلاش های گسترده ای برای راه اندازی آن طی سال های اخیر صورت گرفت اما به نتیجه نرسید و امروز شاهد، رونمایی از آن هستیم؛ برهمین اساس می توانیم بگوییم که یکی از نیازهای اصلی فعالین این بازار برطرف شده است.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس اوراق بهادار، تاکید کرد: با استفاده از این ابزار امکان پوشش ریسک های ناخواسته فراهم می شود ضمن اینکه سرمایه گذاران با بررسی و تحلیل دقیق بازار سرمایه می توانند سود بیشتری کسب کنند.

امیری در خصوص سیاست های راهبری سازمان بورس اظهار داشت: در آینده ای نزدیک معاملات اختیار فروش نیز فعالیت خود را آغازخواهند کرد، ضمن اینکه علاوه بر اوراق اروپایی از اوراق امریکایی و انواع دیگر نیز استفاده خواهیم کرد.

وی  در پایان یادآور شد: با متنوع سازی ابزارآلات بازار معامله، سرمایه گذار می تواند، تحلیل مطلوب تری از بازار داشته باشد و با پیش بینی دقیق تر آینده بازار استراتژی و ابزار معامله ای گوناگونی را استفاده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار