وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد باراک اوباما نهایت تلاش خود را برای از بین بردن داعش به کار خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عادل الجبیر، همتای عربستانی خود در ریاض گفت: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا برای از بین بردن داعش نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت و ما افتخار می‌کنیم که عربستان نیز مصمم به شکست داعش است.

وی گفت: آمریکا و عربستان منافع مشترکی دارند و برای هماهنگ کردن سیاست‌هایشان تلاش می‌کنند. ما با عربستان شریک و دوست هستیم و من بیش از هر وزیر خارجه دیگری در جهان با عادل الجبیر در ارتباطم.

کری تأکید کرد: ما برای پایان دادن به جنگ یمن و حل و فصل بحران در این کشور تلاش می‌کنیم. نقشه راهی که سازمان ملل درباره یمن ارائه کرده یک توافق نهایی نبود بلکه طرحی است که اجازه برگزاری مذاکرات را می‌دهد. ما از طرف‌های یمنی می‌خواهیم به میز مذاکرات بازگردند. ما به نفوذ ایران در یمن اعتراض داریم. 

کری گفت: قراردادهای فروش سلاح ممکن است طول بکشد برای همین بود که موضوع تحویل سلاح جدید به عربستان طول کشید.

عادل الجبیر نیز مدعی شد: ایران خطری علیه آزادی دریانوردی در تنگه هرمز است و من از جهان می‌خواهم اقدامات قوی را برای ممانعت از این مسئله اتخاذ کند. 

وی تأکید کرد: ما هیچ گونه بمب هوشمندی از آمریکا دریافت نکرده‌ایم. قانون جاستا خطری علیه نظام جهانی است. باید قانون جاستا اصلاح شود برای همین است که اوباما از حق وتو علیه آن استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار