سرپرست حفاظت محیط زیست خواف از دستگیری شکارچیان غیر مجاز باقرقره دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از مشهد ،عباس طاهریان افزود: 4 متخلف درحال شکار غیرمجاز پرندگان وحشی مهاجر در دشتهای خواف توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند .

وی گفت : در پیرو گزارش واصله مبنی بر شکار پرندگان مهاجر در دشت های خواف و رشتخوار توسط عده ای سودجو ، مامورین یگان حفاظت خواف به محل عزیمت و ضمن پایش مناطق به یکدستگاه خودروی پراید برخوردند که راننده آن بلافاصله از محل متواری شد .

سرپرست حفاظت محیط زیست خواف افزود: پس از مسافتی 10 کیلومتری تعقیب و گریز سرانجام خودرو متخلفان متوقف شد و در حالیکه قصد مخفی کردن سلاح های همراه خود را در اتاقک های مجاور اراضی کشاورزی داشتند با اقدام سریع مامورین دستگیر شدند.

طاهریان گفت: دو قبضه اسلحه و یک تیغه چاقوی خون آلود و مقادیری پر پرندگان کشف و ضبط شد و مشخص شد متخاطیان پس از شکار و حین گریز، پرندگان شکار شده را به بیرون پرتاب کرده اند.

وی افزود : مامورین با توقیف خودروی متخلفین و دستگیری 4 نفر متخلف به قصد کشف پرندگان با همراهی یک نفر از متخلفین و نیز یکی از مامورین مسیر تعقیب و گریز آنها را بررسی و لاشه 3 قطعه باقرقره کشف و ضبط شد .

طاهریان با اشاره به اینکه برای متخلفین دستگیر شده پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد گفت: قانونگذار برای متخلفین براساس ماده ی 680 قانون مجازات اسلامی تا 3 سال حبس تعیین نموده است ضمن اینکه براساس مصوبه ی 380 شورایعالی حفاظت محیط زیست باید مبلغ 3 میلیون ریال را بابت ضرر و زیان وارده به حساب خزانه واریز نمایند .

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.