ریچاردز، رئیس سابق شورای دفاع انگلیس به شکست نقشه غربی‎ها در سوریه اعتراف کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «دیوید ریچاردز» رئیس سابق شورای دفاع انگلیس در مصاحبه خود با شبکه بی‌بی‌سی، به شکست دولت‌های غربی در سوریه اعتراف کرد.

خبرگزاری اعلام الحربی در گزارشی نوشت: ژنرال «دیوید ریچاردز» فرمانده سابق کل ارتش انگلیس اعلام کرد که دولت‌های غربی باید به شکست در جنگ سوریه اعتراف کنند.


*فقر استراتژیکی دولت‎های غربی در سوریه

فرمانده سابق ارتش انگلیس: پوتین و اسد علیه ما توافق می‌کنند/ چاره‌ای جز اعتراف به شکست در سوریه نداریم

وی در مصاحبه روز جمعه (16دسامبر) خود با شبکه بی‌بی‌سی گفت: متاسفانه باید بگویم که روند شکست در جنگ‌ برای ما آغاز شده است، اما این بدان معنی نیست که ما در موضوع صلح نیز شکست خورده‌ایم.
رئیس سابق شورای دفاع بریتانیا افزود: ما باید به استراتژی درستی مسلح شویم و معتقدم که این امر باید از اساس انجام شده و دولتمردان غربی می‌بایست بر روی آن متمرکز شوند.

روسیا الیوم نیز اعلام کرد؛ ژنرال ریچاردز با اشاره به فقر استراتژیکی آشکار دولت‌های غربی ادامه داد: این همان چیزی است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و بشار اسد رئیس دولت سوریه از آن برخوردارند.


*ریچاردز: توافق پوتین و اسد، مکارانه است

فرمانده سابق ارتش انگلیس: پوتین و اسد علیه ما توافق می‌کنند/ چاره‌ای جز اعتراف به شکست در سوریه نداریم

وی گفت: پوتین و اسد توافق مکارانه‌ای را علیه سران غربی صورت داده‌اند.

فرمانده سابق کل ارتش انگلیس، بازه بین سال‌های 2012 تا 2013 را زمان طراحی نقشه ورود نظامی به سوریه عنوان کرد و افزود: دولت‌های غربی در راستای اجرای این نقشه، برکناری اسد و آغاز حمایت از حاکمیت گزینه دلخواه جایگزین خود، حرکت کردند.

ریچاردز هم‌چنین مدعی شد: طرح استراتژی نظامی ما نیازمند اعتماد بود که تحقیق پیرامون آن به یک سال زمان نیاز داشت، اما برخی این مسئله را رد کردند و گفتند که ما این وقت را در اختیار نداریم؛ به همین دلیل نقشه یاد شده به‌اندازه کافی خوب ارزیابی نشد.

ژنرال سابق ارتش انگلیس در ادامه گفت: بسیار خوب، نتیجه این است که الان ما باید به تایید اسد بیندیشیم، و این بدترین گزینه از میان سناریو‌های ممکن خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد که با وجود شرایط فعلی در سوریه، باید موضوع توقف جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار