اصفهان؛

انتقاد وزیر از گفتمان گفت گفت و ایجاد سم پاشی در کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از سیاست گفتمان" گفت، گفت"و ایجاد روحیه ناامیدی گفت: امروز جامعه به مدارای اجتماعی، ایجاد امید به موفقیت در آینده برای فرزندان و مقابله با فقر و آسیب های اجتماعی از مدرسه نیازدارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی ربیعی امروز  در آیین نکوداشت یکصد سالگی آموزش و پرورش کاشان در سالن علامه فیض دانشگاه کاشان گفت:امروز جامعه و کشور بیش از هر چیز به مدارای اجتماعی نیاز دارد.
وی با تاکید بر اینکه دولت روحانی دارای سه خصلت نیکوی عقلانیت،  سخت کوشی و مدارای بزرگ را دارد افزود:امروز ما به مدارا و آموزش برای گفتگو نیاز داریم.
ربیعی، با انتقاد از سیاست،" گفت گفت نکنیم" افزود:بشنویم و حرف بزنیم و نیاز داریم از بچگی در خانه،  مدرسه،  محیط کار و اجتماع آموزش ارتباط سالم گرفتن و مدارای اجتماعی را بیاموزیم.
وی،با تاکید بر اینکه مهارت فنی را نیز می توان علاوه بر مدرسه به شیوه های مختلف می توان آموخت گفت:به عنوان یک وزیر و کنش گر اجتماعی معتقد است جامعه برای خوشبختی نیاز به محتواسازی و غنی سازی تر شدن آموزش بیش از گذشته دارد تا نسل های بعدی بهتر زندگی کنند.
به گفته وی، آنان که در صد سال گذشته آموزش نوین رادر کاشان طراحی و اجرا کردند ژرف اندیشی آموزش برای آیندگان را داشتند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اگر قرار است با فقر و آسیب های اجتماعی مقابله کنیم و جامعه به سمت خوشبختی رود در مدرسه و مدرسه به عنوان اصلی ترین راه برای فقرزدایی نیازمندیم.
ربیعی، با تاکید بر اینکه آدم ها امروز نسبت به گذشته دل مرده تر هستند گفت :جامعه نیاز به تزریق امید دارد ولی هرکسیکه در جامعه بذر یاس می پاشد در جهت دشمن حرکت می کند.
وی با انتقاد از رفتار افرادی که هر تلاشی می کنی باز از دلش "هیچ ها "بیرون می کشند افزود: هر کس جامعه را می خواهد به سمت ناامیدی و بی ارزش کردن فعالیت ها سوق دهد عامل ایجاد خستگی،  افسردی وناامیدی هموطنان است.
به گفته وی،ما هر لحظه نیاز به بذل خیر و ایجاد امید در جامعه داریم چون فرزندان ما برای موفقیت آیندهوفردایی بهتر نیاز به امیددارند.
ربیعی، اظهارداشت: وظیفه ماایجاد امید در جامعه است تا بچه های ما فکرکنند حق ندارند موفق نشوند.
وی، در ادامه با اشاره به خاطرات خوش زندگی بانشاط گذشته وی هر چند یک موتور 125 داشته و11 بار خانه استیجاریش را عوض کرده است گفت:با همه این موارد و زندگی در دوران سخت جنگ تحمیلی وترورها زندگی شاد و بانشاط داشتم اما امروز گاهی سم پاشی ها و ایجاد ناامیدی ها باعث خستگی و دل آزردگی می شود.
به گفته وی،حتی آخرین صاحبخانه اش نیز اجاره منزل را از او نگرفت چون حقوق ماهیانه 200 هزار تومان سپاه را پس داده است.
وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت یکصد سالگی آموزش و پرورش کاشان و حضور جمع فرهیخته  و آدم های بزرگ در این آیین گفت: نخبگان و خیرین کاشان از گذشته تا کنون زبانزد خاص و عام در کشور و سابقین است و حتی نخستین غسالخانه های خیرین در کاشان ساخته شده‌است.
ربیعی،شهدای کاشان را نیز سابقه دیگر بذل خیر پ جان در این خطه دانست و گفت :شهدای کاشان بیشترین خیر جمعی را داشتند بویژه خانواده چهار شهیده بارفروش با بذل جان جامعه را احیاکردند.
وی در پایان با گرامیداشت نام و یاد مفاخر برجسته کاشان در این حوزه های مختلف بویژه آیت الله سید مهدی یثربی امام جمعه فقید کاشان،  فیض کاشانی،  غیاث الدین جمشید،  ملا حبیب الله شریف گفت:مرحوم تفضلی بنیان گذار صنعت ریسندگی در کاشان نیز از دیگر مفاخر کاشان است.
شایان ذکر است هم اکنون وزیر برای برنامه نماز و ناهار تا شروع برنامه بعدی بازدید از مراحل احداث ساختمان موسسه نیکوکاری کاشانه مهر و نشست با خیرین عازم یکی از خانه های تاریخی کاشان شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.