پاول وانگلی هنرمند تئاتر که با نمایش «عروسک‌های سیار» از کشور چک در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد، می‌گوید: همیشه دلم می‌خواهد با نمایش‌هایم مردم را شاد کنم.

دنبال ارتباط بی واسطه‌تر و مستقیم‌تر با مردم بودمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ وانگلی بازیگر و عروسک‌گردان است و تحصیلات هنری دارد. او هرچند تجربه بازی در سینما و تلویزیون را هم دارد اما ناگهان تصمیم می‌گیرد همه چیز را کنار بگذارد و به تئاتر سیار و خیابانی روی می‌‌آورد.

او درباره دلیل این تصمیم ناگهانی می‌گوید: حس می‌کردم رسانه‌ها و تئاترهای رسمی، مردم را در رودربایستی قرار می‌دهند و انگار نوعی تظاهر در این گونه ارتباطات وجود دارد اما من دنبال ارتباط بی واسطه‌تر و مستقیم‌تر با مردم بودم.

این هنرمند که در تمام مدت زمان گفتگوی کوتاهمان بی‌قرار و پر انرژی است ادامه می‌دهد: در تمام زندگی‌ام دوست داشته‌ام آزاد و مستقل باشم ولی کار در رسانه مرا محدود می‌کرد به همین دلیل آن را کنار گذاشتم.

از او می‌پرسیم حالا که با رسانه‌ها و تئاترهای رسمی همکاری دارید، منبع درآمدتان چگونه است؟ آیا کسانی هستند که از شما حمایت کنند؟ و او پاسخ می‌دهد: بله نهادهایی هستند که حمایت می‌کنند و از من هم حمایت کرده‌اند.

وانگلی برای اولین بار است که به ایران آمده، هنوز نمایش‌های ایرانی زیادی ندیده است و ترجیح می‌دهد درباره تئاتر ایران قضاوتی نکند. او البته در کل قضاوت کردن را دوست ندارد و می‌گوید: گفتن اینکه این کار خوب است و آن یکی بد است، کاری ندارد اما من قضاوت کردن را دوست ندارم.

او که کارگردانی هنری نمایش «عروسک‌های سیار» را بر عهده دارد، امیدوار است با اجرای این نمایش، مردم و تماشاگران ایرانی را خوشحال کند و معتقد است می‌تواند با عروسک‌های رنگی که می‌رقصند، با موسیقی و حرکت و آواز، این شادی را به مردم ببخشد.

پاول وانگلی پر شر و شور و هیجانزده است. می‌گوید کودک درونش همچنان زنده و پرحرارت است. طبیعتم چنین است. کودک درونم را زنده نگه داشته‌ام و با آن بزرگ شده‌ام. این ویژگی همیشگی من است و فقط به تئاتر مربوط نمی‌شود.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی ٢٧ آذر ماه با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان بخش های رقابتی به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.