مدیرعامل یک مرکز شتاب‌دهنده با اشاره به مدل کاری شتاب‌دهنده‌ها گفت: مهمترین چالش این مراکز نبود فرهنگ شکست است.

سهیل عباسی مدیرعامل یک مرکز شتاب دهنده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فعالیت این مرکز عنوان کرد: شتاب‌دهنده مفهومی است که از زمان شکل‌گیری آن با هدف کمک به کارآفرینان نوپا برای حل مشکلات اولیه راه‌اندازی کسب و کار (استارت‌آپ) نزدیک به یک دهه می‌گذرد.

وی با اشاره به ماهیت خصوصی این مراکز و مدل کاری آن ادامه داد: شتاب‌دهنده ها به کمک کارآفرینان برتر که زمانی نوپا بوده و اکنون رشد کرده اند، از جوانان حمایت می کنند. این مرکز کار آفرین در ازای بخش کوچکی از سهامشان، شریک شده و حتی ضرر آن را هم می پردازند.

عباسی عنوان کرد: حمایت مالی، ایجاد فضای کاری مشترک و زیرساخت های رایانشی و پردازشی و استفاده از تجارب کارآفرینان برتر از جمله اقداماتی است که این مراکز برای جوانان انجام می دهند. تاکنون 500 تیم کارآفرین جوان به ما پیشنهاد همکاری داده که این تعداد فیلتر شده و با بخشی از آنها مشارکت می کنیم.

مدیر عامل این مرکز مهمترین چالش شتاب‌دهنده‌ها را فرهنگ کارآفرینی دانست و افزود: متاسفانه در کشور فرهنگ شکست وجود ندارد و افراد به سرعت سرخورده می شوند. این موضوع در دنیا حل شده و قصد ما نیز توجیه آن است.

وی یادآور شد: در مدت سه ماهی که شتابدهنده در خدمت کارآفرین است ضررها را می‌پردازد و در صورت شکست طرح، تنها ضربه، عمر از دست رفته افراد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار