بشار جعفری: غم انگیزترین صحنه نفاق سیاسی هم اکنون در سازمان ملل روی می‌دهد

نماینده‌ دائم سوریه در سازمان ملل کشورهای غربی را به تحریف واقعیت‌ها از ماهیت دولت کشورش متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل درباره تحولات کنونی سوریه و علل تعلیق تخلیه شهروندان از حلب گفت: غم‌انگیزترین صحنۀ نفاق سیاسی هم‌اکنون در سازمان ملل روی می‌دهد.

وی در مصاحبه با شبکه پرس تی وی افزود: «حامیان اصلی فعالیت‌های تروریستی در سوریه، ازجمله انگلیس، فرانسه و ایالات‌متحده و سایر متحدان به دنبال تحریف واقعیت‌ها  و ارائه تصویر نادرستی از ماهیت دولت سوریه و متحدان آن هستند. تمام این‌ها در راستای انتقام‌گیری از ارتش سوریه و متحدانش برای پیروزی در برابر تروریست‌ها در حلب است و این غم‌انگیزترین صحنه نفاق سیاسی است که هم‌اکنون در سازمان ملل اتفاق می‌افتد.»


جعفری در ادامه این مصاحبه عنوان کرد: «کشورهای حامی تروریسم در سوریه، تنها ظرف 24 ساعت سه پیشنهاد روی میز دیپلمات‌ها و سفرای سازمان ملل متحد قرار دادند: 1- اقدام ترکیه برای درخواست فوری برگزاری جلسه مجمع عمومی برای سوریه تحت عنوان «اتحاد برای صلح» به این دلیل که شورای امنیت با رأی وتو برکنار شده بود و زمان جایگزین شدن آن توسط مجمع عمومی فرا رسیده بود. 2. درخواست جلسۀ شورای امنیت از سوی فرانسه برای حل ‌وفصل بحران سوریه به بهانه  شهروندان ساکن شرق حلب، که درواقع همان تروریست‌های خودشان هستند. 3. پیشنهاد لیختن‌اشتاین که صبح امروز درخواست مشاوره‌های غیررسمی برای تهیۀ پیش‌نویس قطعنامۀ احضار مسئولین به‌اصطلاح کشتارجمعی در حلب به دادگاه ویژه.»

این دیپلمات سوری در راستای افشای ماهیت تروریست‌های مستقر در حلب گفت: «بر اساس توافقی که در این زمینه صورت گرفت، بیش از 9449  نفر از تروریست‌های منطقۀ شرق حلب تاکنون تخلیه شده‌اند؛ اما متأسفانه این توافق امروز توسط گروه‌های تروریستی نقض شد و آنان حین ترک شهر دست به گروگان‌گیری زدند و اجساد شهدای ارتش سوریه را با خود بردند و مقداری اسلحه را نیز مخفیانه منتقل کردند که تمام این‌ها برخلاف مفاد توافق بود. علاوه بر این، باقیماندۀ تروریست‌ها، که غالباً از سایر آن‌ها تندروتر بودند، گذرگاه الراموسه را که به تخلیۀ افرادی اختصاص داده شده بود که تصمیم به تسلیم و ترک شهر داشتند، هدف گلوله‌های خمپاره و تک‌تیراندازان قرار دادند و درعین‌حال از یک گروه تروریستی خواستند که از صحنۀ فرود این گلوله‌ها بر اتوبوس‌ها و شهروندان فیلم‌برداری کنند، سپس این تصاویر را در رسانه‌های خود به نمایش گذاشتند و مدعی شدند ارتش سوریه آن‌ها را هدف قرار داده است و این به معنای تحریف حقیقت است.»

وی در توضیح علل توقف روند تخلیۀ حلب گفت: «مشکل دیگری که با آنان (تروریست ها)  پیدا کردیم این بود که بر اساس توافق باید افراد بیمار و زخمی دو شهرک الفوعه  و کفریا تخلیه می‌شدند، آن‌ها به این بخش از توافق هم عمل نکردند. آن‌ها اتوبوس‌هایی که قرار بود این شهروندان را منتقل کنند نیز هدف قرار دادند و مانع رسیدن آن‌ها به دو شهرک شدند و حملات خود را به زیرساخت‌های محله‌های شهر ادامه دادند. این تعداد از تروریست‌ها که در شهر باقی‌مانده بودند، تندروترین آن‌ها به شمار می‌روند و بیشتر آن‌ها تروریست‌های خارجی هستند. مشکل عمده‌ای که روند توافق را مختل کرد نقض توافق توسط تروریست‌های تندرو بود و به همین دلیل تصمیم بر این شد تا روشن شدن کامل این اتفاقات و ارائه تضمین‌های قوی‌تر، آخرین مرحله تخلیه متوقف شود.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار