مشهد؛

وحدت، راهبرد اساسی امت مسلمان است

توليت آستان قدس رضوی با اشاره به اينكه وحدت مسلمانان يک راهبرد اساسی براي امت اسلامی است،‌ گفت: امروز همه اهل بيان و‌ قلم بايد به دنبال تقويت وحدت مسلمانان بوده و از امور مخالف با اين اصل بر حذر باشند.

وحدت، راهبرد اساسی امت مسلمان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيدابراهيم رئيسی در مراسم عمامه گذاری طلاب خراسان رضوی عصر امروز در تالار ولايت حرم مطهر رضوی، افزود: برای عصر روز جمعه ادعيه و مناجات های زيادی وارد شده كه بيانگر اهميتِ رشد و تعالي انسان به سوی عبوديت و سعادتمندی و طلب مغفرت از خالق هستی است.
وی با اشاره به آيه «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم ۖ تَراهُم رُكَّعًا سُجَّدًا» افزود: دشمن شناسي و دشمن ستيزي از مهمترين ويژگي هاي ياران پيامبر(ص) است، دشمن ستيزي فرع بر دشمن شناسي است يعني در وهله اول بايد دشمن را به صورت قطعي شناخت و سپس با او ستيز كرد.
توليت آستان قدس رضوي محبت ورزي به يكديگر را دومين شاخصه ياوران رسول الله(ص)‌ معرفي کرد و گفت: به عظمت نام پيامبر(ص) هفته جاري به «هفته وحدت» نامگذاري شده است، وحدت در منطق انقلاب اسلامی، فراتر از دو مقوله تاکتیک یا استراتژی است. بر مبنای آیات قرآن کریم و سخنان معصومین(ع) هویت امت اسلامی یک هویت واحد است.
حجت الاسلام رئيسی گفت: امروز همه اهل بيان،‌ قلم و فعالان فرهنگي بايد به دنبال تقويت وحدت مسلمانان باشند و از اموري كه مخالف با اصل وحدت است بر حذر باشند.
حجت الاسلام و المسلمين رئيسي در ادامه «عبوديت و بندگي» را سومين ويژگي اصحاب پيامبر(ص) عنوان و گفت: ‌اگر عبد سالك به اين مقام برسد كه تمام ذرات وجودش جندالله است و خداوند متعال بر آنها حكومت مي كند، يقينا رفتارش فرق خواهد كرد و در مسير عبوديت گام خواهد برداشت.
وي رفتار اجتماعي در سايه سبك زندگي اسلامی را يكي از مهمترين شاخصه هاي طلبه موفق معرفي و اظهار كرد: رفتار و سلوک علمای ربانی، مهذّب، وظیفه‌شناس و متعهدي چون آيت الله صدوقي،‌ اشرفي اصفهاني و ديگران بزرگان در طول تاریخ اثرات شگرفی را بر جوامع داشته است.
وی در ادامه سخنان خود، نقش همسران طلاب در موفقیت آن‌ها را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: همسران طلاب در تمام موفقیت‌های آن‌ها شریک و سهیم‌اند و با ازخودگذشتگی و ایثار خود، آن‌ها را همراهی می‌کنند.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: وحدت ، راهبرد ، اساسی امت ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.