همایش کشوری خوشنویسی با عنوان فروغ رخ ساقی در شهر رفسنجان گشایش یافت.

جایگاه ویژه رفسنجان درهنرهای تجسمی وخوشنویسیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ٬این همایش با حضور هنرمندان و میهمانانی از سراسر کشور در حوزه خوشنویسی در مجموعه سینما گلستان امین رفسنجان گشایش یافت و تا روز یکشنبه ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین گشایش این همایش تعامل بین خط و خوشنویسی در استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشنویسی از جمله هنرهایی است که در دین مبین اسلام مورد توجه خاص است.

محمدرضا علیزاده با اشاره به اینکه علاقمندان در این زمینه هم معتقد و مستعد در کارشان هستند اظهار کرد: از آنجایی که در قرآن کریم سوره ای به نام قلم آمده است پس اهمیت به جایگاه ویژه را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از راه‌ های گسترش دین اسلام هنر خطاطی بوده و جایگاه آموزش در رشته‌ های هنری به ویژه خوشنویسی از اهمیت خاصی برخوردار است و هرچه در زمینه آموزش رشته‌ های هنری کار شود، سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه در رفسنجان بیش از 100 نفر مدرک بالای خوشنویسی دارند گفت: جایگاه رفسنجان در حوزه هنرهای تجسمی و خوشنویسی ویژه است و یکی از ویژگی‌ هایی که در این دوره وجود دارد، آرامشی است که انجمن خوشنویسان رفسنجان رقم زده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: اگر تشکل‌ های صنفی در حوزه‌ های مختلف همراه هم باشند بهتر می‌ توانند مطالبات خود را دنبال و در راستای احقاق حق هنرمندان در آن رشته تلاش کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره خوشنویسان استان را در رفسنجان برگزار خواهیم کرد بیان کرد: یکی از سیاست ‌های ما تمرکززدایی است که برنامه‌ها در شهرهای مختلف برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: مراکز، مجتمع ‌ها و فضاهای خیرساز در رفسنجان بیشتر از جاهای دیگر استان وجود دارد و برای تکمیل مجتمع فرهنگی و سالن چند منظوره این شهرستان دست یاری به سمت خیران دراز می کنیم.

فرماندار رفسنجان هم در این آیین گفت: امروز یکی از بزرگترین دغدغه ‌ها در جامعه مباحث فرهنگی است که شکسته‌ شدن مرزهای جوامع و کشورها سبب نگرانی بیشتری در این حوزه شده است.

حمید ملانوری افزود: حرکت ‌ها و فعالیت‌ های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی در راستای این است که همه برنامه‌ ها با پیوست فرهنگی همراه باشند.

وی گفت: کسانی که در حوزه هنرهای تجسمی کار می‌ کنند، با یک اثر هنری مفاهیم مختلف را منتقل می‌ کنند و برای اینکه آنچه را نیاز داریم به صورت ماندگار و عمیق به مردم تفهیم شود باید به این موضوع به خوبی بپردازیم.

این نمایشگاه به مدت یک هفته در معرض دید علاقمندان است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.