فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از کاهش 20 درصدی تصادفات درون‌شهری نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا محمدی  در نشست خبری با اصحاب رسانه، با گرامیداشت هفته پژوهش به پژوهشگران و اصحاب قلم به بیان عملکرد 8 ماهه فرماندهی انتظامی این شهرستان پرداخت و ارتباط با مردم و جلب اعتماد آنان را مهم‌ترین هدف پلیس دانست.

وی با اشاره به موضوع امنیت پایدار، اظهار داشت: این مهم زمانی محقق می‌شود که مشارکت مردم را به همراه داشته باشد و معتقدیم هر چیزی که در جامعه به‌ عنوان یک آموزه و کمک به جوانان باشد، باید به‌ کار گیریم و در این راه از ظرفیت مدارس، دانشگاه‌ها، مهدهای کودک و مجتمع‌های آموزشی بهره ببریم؛ زیرا اعتقاد داریم تنها با پیگیری می‌توان جرائم را کاهش داد.

فرمانده  انتظامی شهرستان فریدن با تقدیر از اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: امنیت روانی جامعه در گرو رسانه‌هاست و پلیس بدون اصحاب رسانه قادر نخواهد بود امنیت روانی جامعه را تأمین کند و در این راه باید هر کس سهم خود را به‌ خوبی انجام دهد و آرامش زمانی به ثمر خواهد نشست که مردم همراه پلیس باشند.

وی با اشاره به اینکه 66 درصد پرونده‌های ارجاع داده‌ شده به دوایر مشاوره کلانتری‌های شهرستان منجر به صلح شده است، تصریح کرد: 22 درصد نزاع‌ها و درگیری‌ها در شهرستان در 8 ماهه ابتدایی سال 95 نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده و این نشانگر تعامل بالای مردم و کنترل خشم و هیجانات بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از کاهش 14 درصدی نزاع و درگیری در مدت 8 ماهه امسال به نسبت سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این اتفاق بسیار خوبی بوده است و آن را به فال نیک می‌گیریم.

محمدی اتاق های اندیشه ورزی که به همت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی تشکیل‌ شده را بسیار مهم و تأثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: طرح شورای معتمد پلیس با هدف تحقق بند 8 اصل سوم قانون اساسی مبتنی بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم به‌ منظور مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف به‌ منظور آسیب‌زایی محلی در سطح شهرستان تشکیل‌شده است.

وی برقراری نظم و امنیت، تأمین آسایش عمومی و فردی در شهرستان، پیشگیری از وقوع جرم، کشف تخصصی و علمی جرائم و اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و مبارزه با مواد مخدر و دستگیری متهمین را از موارد مهم محور مجموعه نیروی انتظامی در سطح شهرستان دانست.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فریدن با بیان صدور بیش از 2 هزار و 344 جلد گواهینامه هوشمند و همچنین تعویض هزار پلاک خودرو و موتورسیکلت در سطح شهرستان، آن را از فعالیت‌های بخش پلیس راهور در خدمت‌رسانی پلیس به شهروندان عنوان کرد.

محمدی با اشاره به بحث تصادفات گفت: با کنترل پلیس و همچنین نصب علائم هشداردهنده و افزایش آگاهی مردم، در تصادفات درون‌شهری 20 درصد کاهش تصادفات منجر به جرح و 26 درصد کاهش مصدومین را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت لزوم آگاهی بخشی و آموزش گفت: در سطح مدارس، مساجد، ادارات، آموزشگاه‌های رانندگی و حضور گسترده گشت‌های پلیس در معابر و محورهای مواصلاتی را از اقدامات این فرماندهی در سطح شهرستان برشمرد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فریدن با اشاره به خدمات ارائه‌ شده به افراد در آستانه خدمت مقدس سربازی در شهرستان گفت: در طول 8 ماه گذشته بیش از  هزار و 125 پرونده تشکیل و منجر به صدور کارت معافیت و پایان خدمت گردید؛ ضمن آنکه 485 کارت پایان خدمت قدیمی تعویض و کارت هوشمند در اختیار همشهریان عزیز قرار گرفت که این میزان در مقایسه با سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.

محمدی در گزارش عملکرد حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: عملیات پاک‌سازی با شناسایی و انهدام باندهای فعال تهیه و توزیع مواد مخدر و دستگیری عاملان اصلی در مقایسه مدت مشابه سال گذشته 436 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به موضوع سرقت در سطح شهرستان از افزایش 10 درصدی دستگیری سارقان و کاهش 14 درصدی وقوع سرقت نسبت به سال گذشته خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از افزایش صددرصدی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیس 110 خبر داد و اظهار داشت: در 8 ماهه ابتدایی سال تعداد 3 هزار و 878 تماس در سامانه پلیس ثبت‌ شده که از این تعداد 2 هزار و 201 تماس عملیاتی  و هزار و 577 مورد تماس‌های مشاوره‌ای و غیرعملیاتی بوده است.

محمدی در پایان با تأکید بر استمرار و جدیت پلیس در ارتقای رضایتمندی شهروندان تأکید کرد و افزود: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری سعی کرده‌ایم تا با ارتباط و تعامل با مردم از پایین‌ترین رده‌ها تا بالاترین رده خدمت‌رسانی به بهترین شکل صورت بگیرد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.