دبيرخانه سازمان همكاري اسلامي (OIC) با صدور بيانيه اي مطبوعاتي نقض حريم هوايي جمهوري اسلامي ايران توسط هواپيماي جاسوسي آمريكا را محكوم كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در بيانيه سازمان همكاري هاي اسلامي با اشاره به پاسخ دبير كل اين سازمان به نامه علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در اين خصوص ، بر موضع اصولي سازمان در محكوميت نقض تمامييت ارضي كشورهاي عضو اين سازمان تاكيد شده و با ابراز نگراني عميق خود از اين واقعه ، اين قبيل اقدامات را موجب به خطر افتادن وضعيت حساس منطقه دانسته است.

در اين بيانيه همچنين درخواست دبيركل براي اجتناب از هرگونه اقدامي كه صلح، امنيت و ثبات منطقه را به مخاطره اندازد مورد تاكيد قرار گرفته است.

لازم به ذكر است بدنبال نقض حريم هوايي كشورمان توسط هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين آمريكا، وزير امور خارجه طي نامه اي به دبيركل سازمان همكاري هاي اسلامي خواستار موضع گيري آن سازمان در محكوميت نقض حريم هوايي كشورمان و حمايت از جمهوري اسلامي ايران بعنوان يكي از اعضاي اين سازمان شد.

احسان اوغلو دبيركل سازمان همكاري هاي اسلامي در نامه خود خطاب به دكتر صالحي تاكيد كرده است : همانطور كه مطلع هستيد موضع اصولي سازمان نه فقط محكوميت نقض تماميت ارضي كشورهاي عضو سازمان ، بلكه هرگونه اقدامي است كه موجب به مخاطره انداختن صلح ، امنيت و ثبات شود و در همين راستا سازمان با اظهار نگراني عميق ، نقض حريم هوايي ايران را محكوم كرده و در حقيقت آن را يك اقدام غيرقانوني و نقض آشكار حقوق بين الملل تلقي مي نمايد كه وضعيت حساس منطقه را به خطر مي اندازد.

احسان اوغلو در نامه خود خطاب به دكتر صالحي با اعلام حمايت مجدد سازمان از اقدامات مشروع جمهوري اسلامي ايران در تامين صلح و امنيت، از خويشتنداري كشورمان در اين خصوص تقدير كرده است. /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار