حریم دو اثر طبیعی مازندران تعیین و ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری مازندران اعلام کرد: تعیین حریم دو اثر طبیعی دریاچه ولشت و چشمه استخر پشت یا دریاچه استخر پشت در مازندران پس از تصویب در کمیته ملی ثبت و حریم میراث طبیعی کشور به دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی ابلاغ شد.

ضوابط عرصه و حریم این دو اثر توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به بالاترین مقام استان ابلاغ شد.

با تصویب این حرایم این آثار تحت حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ کتاب قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و مرتکب مشمول مجازاتهای قانونی خواهد شد.

تعیین حریم آثار ثبت ملی و جهانی براساس قوانین داخلی و بین المللی مانند یونسکو، iucn و قوانین سایر سایر دستگاه هایی که تولیت و مدیرت و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور را برعهده دارند در تدوین ضوابط لحاظ خواهد شد.

به استناد ماده ۳ آئین نامه اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل میراث فرهنگی و گردشگری مصوب ۱۳۸۴، هر اثر طبیعی که در فهرست میراث طبیعی ملی ایران ثبت می شود باید دستورالعمل و فرمت طراحی شده ضوابط حفاظتی عرصه و زون حفاظتی و منظری تدوین شود.

دریاچه ولشت در جنوب غرب شهر چالوس و شمال شرق کلاردشت یکی از ۱۰ دریاچه آب شیرین کشور محسوب می‌شود .

این دریاچه محیط زیست مناسبی را برای پرندگان و آبزیان فراهم کرده است.

چشمه استخر نیزدر جوار روستای استخر پشت شهرستان نکا قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.