نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون از تصویب لایحه هوای پاک در کمسیون کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،جواد کاظم نسب‌الباجی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت: لایحه هوای پاک در خصوص آلاینده‌ها صنایع در کمسیون کشاورزی به تصویب رسید که بر اساس این قانون که در مجلس نیز تایید می‌شود کارخانه‌ها و تاسیسات پیش از راه اندازی باید مجوز لازم را از محیط زیست اخذ کنند.

وی  افزود: کارخانه‌هایی که فعالیت آن‌ها با آلایندگی همراه است نیز تعطیل خواهد شد و خسارت آن‌ها به حساب خزانه دولت پرداخت خواهد شد و سپس به حساب سازمان محیط زیست واریز می شود تا در راستای رفع آلایندگی‌ها هزینه شود.

الباجی گفت : از وزیر درخواست شد برای تبدیل شدن صنایع خوزستان به صنایع سبز، نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشد و در این زمینه اعتباراتی را به خوزستان اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: همچنین از وزیر صنعت معدن و تجارت که به خوزستان سفر کرده است خواستیم توجه بیشتر به صنایع مادر نمایند تا مردم از خدمات این صنایع بهره بیشتری ببرند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: صنایع و کارخانه‌ها باید حق و حقوق آموزش و پرورش و دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط را پرداخت کنند.

وی گفت : مدیران این سازمان باید مطالبه‌گر باشند و از حق خود در خصوص اخذ عوارض از صنایع، دفاع کنند و ما نیز به عنوان نمایندگان استان در کنار آن‌ها خواهیم بود.

الباجی اظهار کرد: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان خوزستان چند موضوع مورد اشاره قرار گرفت که از جمله آن‌ها می توان به تاسیس شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های باوی و کارون اشاره کرد.

وی افزود: در این سفر موضوع شرکت گروه ملی که در حال حاضر با 20 درصد ظرفیت خود فعالیت می کند مطرح و درخواست داده شد مدیریت این شرکت از قوه قضایی خارج و به بانک ملی سپرده شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.