رئیس شبکه دامپزشکی شادگان از انجام بیش از دو هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رضا حفیظی در تشریح آمار مربوط به کنترل و نظارت بهداشتی در سال‌ جاری، گفت: طی سال جاری، دو هزار و ۱۸۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در شادگان صورت گرفت.

وی با اشاره به اهمیت دریافت گزارش های مردمی واحدهای متخلف در مرکز و اقصی نقاط شهرستان شادگان، افزود: وجود این گزارش ها عامل موثری در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه هستند چرا که می توانند مهمترین منبع دریافت اطلاعات در این حوزه باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی شادگان گفت: به منظور کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان و نیز حفظ سلامت مصرف کنندگان کارشناسان این اداره به طور مستمر از واحدهای عرضه کننده فرآورده های خام دامی در سطح شهر بازدید و با موارد احتمالی متخلف ضمن راهنمایی و تذکرات لازم در صورت تکرار برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی افزود: بحث بهداشت و حفظ سلامت فرآورده های غذایی از مقوله های مهم در دامپزشکی بوده و مسئولیت کنترل و نظارت بر تولید و توزیع انواع فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره مردم بر عهده بازرسان دامپزشکی است.

حفیظی در پایان از مردم این شهرستان خواست تا تمام فرآورده‌های دامی مورد نظر خود را از مراکز مجاز و معتبر تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به کارشناسان و بازرسان مستقر در شبکه دامپزشکی شادگان اطلاع دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.