مديركل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت جذب و بکارگیری پزشکان متخصص متعهد به خدمت (مشمول ضریب کا) را به جز در مناطق تعیین شده از سوی وزارت بهداشت ممنوع خواند.

محمدحسین ميردهقان مديركل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جذب و بکارگیری پزشکان متخصص متعهد به خدمت (پزشکان مشمول ضریب K) به جز در مناطق و مراكز تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ساير مراكز درمانی كشور اعم از خصوصی، دولتی، عمومی غيردولتی و خيريه ممنوع است.

وي در خصوص لزوم حضور پزشکان متخصص متعهد به خدمت (مشمول ضریب کا) در مناطق تعیین شده عنوان کرد: با توجه به سیاست های وزارت بهداشت در خصوص دسترسی عادلانه مردم و بیماران به خدمات درمانی و پوشش مناسب استان‌ها از لحاظ نیروی تخصصی، توزیع حدود هزار و 600 پزشک متخصص در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شد. در همین راستا انتظار می رود با اینگونه اقدامات، تشخیص و درمان بیماری‌ها در حوزه های تخصصی پزشکی و به خصوص در مناطق محروم با سرعت و دقت بیشتری صورت پذیرد.

میردهقان بیان کرد: همچنین ضرورت دارد دانشگاه‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور اعم از خصوصی، عمومی غیردولتی، خیریه و دولتی از جذب و بکارگیری پزشکان متخصص متعهد به خدمت به جز در مناطق تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جدا خودداری نمایند.

مديركل نظارت و اعتباربخشي وزارت بهداشت یادآور شد: بدیهی است در صورت مشاهده چنین مواردی ضمن اقدام لازم برابر مقررات، در خصوص اعتباربخشی مراکز متخلف نیز بر اساس استانداردهای اعتباربخشی اقدام خواهد شد. لطفا در صورت اطلاع از عدم رعايت موضوع فوق موارد به 1590 اطلاع داده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار