به گزارش خبرنگار
دریچه فناوریگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایده بسیار جذابی دارد، کاربر به جای آنکه در کنجی بنشیند و بازی کند، پا در خیابان ها می گذارد، راه می رود و با سایر دوستانش بازی می کند. پوکمانگو در یک ماه اول پس از معرفی خود توانست 25 میلیون مخاطب جذب کند، اما حالا با گذشت بیش از پنج ماه خبری از این بازی پرطرفدار نیست.
بازی تا جایی سروصدا کرد که روزنامه مشهور ایندیپندنت در سایت خود صفحه ای به نام این بازی اختصاص داد، وقتی شهرتاش دو چندان شد که یکی از کاربرانش حین بازی از دره پرت شد و مرد دیگری زیر کامیون رفت. پوکمان گو در کمتر از یک هفته کاربران زیادی را در سراسر دنیا به خود جذب کرد و توانست نمودار سهام شرکت سازندهاش را جابهجا کند. جستوجوها در گوگل نشان میداد در تیرماه تعداد کاربران این بازی به اوج خود رسیده است.
اما پوکمانگو همانگونه که به یکباره اوج گرفته بود به یکباره نیز فروکش کرد. گزارشها نشان میداد در مرداد 50 درصد و اواخر شهریور ماه 80 درصد طرفدارانش کم شده است. حالا انگجت سایت مطرح فناوری در آخرین گزارش خود می نویسد این بازی امروز تنها مخاطبانی محدود در هند و جنوب آسیا دارد.
انگار کاربران هیجانزده در همان یکی دو ماه اول تمام طعمهها را شکار کردند چون طبق گفته خودشان نبود طعمه رایگان یکی از دلایل اصلی کم شدن طرفداران این بازی بود و هر چه به مراحل بالاتر میرفتند طعمهها کمتر و کار سختتر میشد. امکان ردیابی پوکمانها ویژگی هیجانانگیزی بود که کاربران را به ادامه بازی ترغیب میکرد اما با بروز مشکلاتی در سرور شرکت تأمینکننده، این قابلیت حذف شد و حتی ردیابهای شخص ثالث نیز حلال مشکل نبود.
از همه مهمتر بهروزرسانی نامناسب این بازی بود؛ بسیاری از کاربران به دلیل ساختار یکنواخت و خستهکننده پوکمانگو آن را کنار گذاشتند. گرچه تعداد طرفداران این بازی بهشدت کاهش یافته به نظر میرسد ارائهدهندگان این بازی برای احیاء آن باید به فکر تغییرات اساسی باشند. فاصله تولد تا مرگ پوکمانگو زیاد نبود؛ بازیای که در روزهای ابتدایی از آن بهعنوان یکی از بزرگترین بازیهای تاریخ یاد میشد حالا روزهای آخر عمرش را سپری میکند.
انتهای پیام/