رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس:

دین از رهگذر قانون،کارکردهای خود را نشان می‌دهد

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با بیان این که امروز بخشی از سرنوشت دین در جامعه با نوع قانون رقم می‌خوردگفت: دین از رهگذر قانون کارکردهای خود را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی که با حضور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شدگفت:امروز بخشی از سرنوشت دین در جامعه با نوع قانون رقم می‌خورد، زیرا دین از رهگذر قانون،کارکردهای خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: ما نمی‌توانیم در قانون موضوع‌ها را به صورت افتراضی مطرح کنیم زیرا مشکل و پیچیدگی جامعه با افتراض حل نمی‌شود. خداوند برای هر چیز حدودی قرار داده و از این رو ما می‌دانیم هر موضوعی دارای حدود و مرزی دقیق است.

 رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح کلان اجتهاد ناظر به قانون را این مرکز برای اولین بار مطرح کرده ا،ست و لازم است اجتهاد ناظر به قانون را جدی‌تر بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی بیان داشت: طرح کلان اجتهاد ناظر به قانون را این مرکز برای اولین بار مطرح کرده است که نیاز به الزامات بیشتر و مشورت‌های حقوقی افزون‌تر و مطالعات خاص است تا بتواند پاسخگوی قانون باشد.

 رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در این مرکز طرح رابطه اخلاق با قانون را نیز کلید زده‌ایم و استفاده از موضوعات برآمده از جامعه‌شناسی و مطالعات بنیادین اجتماع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.