سازمان دامپزشکی هشدار داد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان علائم ظاهری ندارد و مردم در هر شرایطی پرندگان مهاجر را شکار نکنند و نخورند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیورخراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛گفت:مردم در صورت مشاهده هر گونه لاشه پرندگان، خیلی سریع اطلاع رسانی کنند.

دکتر طهرانی افزود: ما از دهه سوم آبان ماه سال جاری درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شدیم و استان های تهران، البرز، آذربایجان شرقی، قم، مرکزی، کرمانشاه و مازندران در معرض ابتلا به این بیماری اند.
وی بیان اینکه به مسئولان استان های گیلان و گلستان هم در این زمینه هشدار داده ایم، گفت: این بیماری از طریق پرندگان مهاجر در مسیرمهاجرت از سیبری به نیمکره جنوبی وارد کشور ما می شود.
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیوراستان با بیان اینکه پرندگان مهاجر به این بیماری مقاومند و علائم ظاهری ندارند،افزود: توصیه می شود افراد از شکار و خرید این پرندگان خودداری کنند.
دکتر طهرانی گفت: در مراقبت غیرفعال نیز اگر افرادبا تلفات جمعی پرندگان روبرو شدند به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند و ما با حضور در محل اقدام به نمونه گیری خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه اگر یک واحد صنعتی آلوده شود تمام پرندگان آن واحد را معدوم می کنیم،افزود: در شعاع ۳ تا ۱۰ کیلومتر از واحد اقدامات پیشگیرانه شدیدی اعمال می شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.